Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 811324

Uloga gramatičkog razreda i snaga leksičkih veza u dugoročnom pamćenju kod bilingvalnih govornika


Gulan, Tanja; Domijan, Dražen; Valerjev, Pavle
Uloga gramatičkog razreda i snaga leksičkih veza u dugoročnom pamćenju kod bilingvalnih govornika // Četvrti sarajevski dani psihologije - Zbornik sažetaka
Sarajevo: Univerzitet u Sarajevu, Filozofski Fakultet, Odsjek za psihologiju, 2016. str. 51-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 811324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga gramatičkog razreda i snaga leksičkih veza u dugoročnom pamćenju kod bilingvalnih govornika
(The role of grammatical class and the strength of lexical connections in long term memory of bilingual speakers)

Autori
Gulan, Tanja ; Domijan, Dražen ; Valerjev, Pavle

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Četvrti sarajevski dani psihologije - Zbornik sažetaka / - Sarajevo : Univerzitet u Sarajevu, Filozofski Fakultet, Odsjek za psihologiju, 2016, 51-51

ISBN
9-772490-236009

Skup
Četvrti sarajevski dani psihologije

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 21.04.2016. - 23.04.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dvojezičnost ; mentalni leksikon ; pamćenje ; leksičke veze ; prepoznavanje prijevoda
(bilinguism ; mental lexicon ; memory ; lexical connections ; translation recognition task)

Sažetak
Riječi ekvivalenti iz dva jezika međusobno su povezane leksičkim vezama te su sa značenjem povezane konceptualnim vezama. Prema revidiranom hijerarhijskom modelu (RHM) očekuje se asimetrija u snazi leksičkih veza s obzirom na smjer prijevoda koja je pod utjecajem razine znanja stranog jezika (L2). Zbog načina usvajanja stranog jezika, osobe koje su manje fluentne u L2 imat će koristi od snažnih direktnih asocijativnih veza pri prevođenju iz L2 u L1 što će rezultirati asimetrijom u vremenima reakcije, dok se kod fluentnijih govornika ta asimetrija ne očekuje zbog jednako snažnih leksičkih veza u oba smjera. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati snagu leksičkih veza su oba smjera prijevoda na dvije skupine ispitanika ; niže i više fluentnosti u engleskom jeziku, te ispitati utjecaj gramatičkog razreda ciljne riječi na snagu leksičkih veza. U istraživanju su sudjelovali studenti čiji je materinski jezik bio hrvatski, a L2 engleski. Provedena su dva eksperimenta, jedan na imenicama (N = 85), a drugi na glagolima (N = 66). Zadatak ispitanika bio je prepoznavanje i verificiranje prijevoda tj. parova riječi koje su bile prezentirane sukcesivno. U zadatku prepoznavanja prijevoda imenica fluentniji ispitanici bili su brži od manje fluentnih u oba smjera. Asimetrija s obzirom na smjer prijevoda utvrđena je u skupini manje fluentnih ; oni su bili brži u verificiranju prijevoda iz L2 u L1, nego obrnuto. Za prepoznavanje prijevoda glagola razlike među grupama nisu utvrđene. Međutim, utvrđena je interakcija skupine ispitanika i smjera prijevoda. Asimetrija s obzirom na smjer prijevoda utvrđena je u skupini fluentnijih dvojezičnih govornika u smjeru iz L1 u L2, dok ta asimetrija nije utvrđena u skupini manje fluentnih govornika. Ovaj je nalaz suprotan od onog dobivenog na imenicama i nije u skladu s postavkama Revidiranog hijerarhijskog modela što traži njegovu daljnju provjeru.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-4139 - Metakognicija kod kategorijalnog učenja, mišljenja i razumijevanja (METCALTHIC) (Domijan, Dražen, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Dražen Domijan (autor)

Avatar Url tanja gulan (autor)

Avatar Url Pavle Valerjev (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gulan, Tanja; Domijan, Dražen; Valerjev, Pavle
Uloga gramatičkog razreda i snaga leksičkih veza u dugoročnom pamćenju kod bilingvalnih govornika // Četvrti sarajevski dani psihologije - Zbornik sažetaka
Sarajevo: Univerzitet u Sarajevu, Filozofski Fakultet, Odsjek za psihologiju, 2016. str. 51-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Gulan, T., Domijan, D. & Valerjev, P. (2016) Uloga gramatičkog razreda i snaga leksičkih veza u dugoročnom pamćenju kod bilingvalnih govornika. U: Četvrti sarajevski dani psihologije - Zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Gulan, Tanja and Domijan, Dra\v{z}en and Valerjev, Pavle}, year = {2016}, pages = {51-51}, keywords = {dvojezi\v{c}nost, mentalni leksikon, pam\'{c}enje, leksi\v{c}ke veze, prepoznavanje prijevoda}, isbn = {9-772490-236009}, title = {Uloga gramati\v{c}kog razreda i snaga leksi\v{c}kih veza u dugoro\v{c}nom pam\'{c}enju kod bilingvalnih govornika}, keyword = {dvojezi\v{c}nost, mentalni leksikon, pam\'{c}enje, leksi\v{c}ke veze, prepoznavanje prijevoda}, publisher = {Univerzitet u Sarajevu, Filozofski Fakultet, Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Gulan, Tanja and Domijan, Dra\v{z}en and Valerjev, Pavle}, year = {2016}, pages = {51-51}, keywords = {bilinguism, mental lexicon, memory, lexical connections, translation recognition task}, isbn = {9-772490-236009}, title = {The role of grammatical class and the strength of lexical connections in long term memory of bilingual speakers}, keyword = {bilinguism, mental lexicon, memory, lexical connections, translation recognition task}, publisher = {Univerzitet u Sarajevu, Filozofski Fakultet, Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font