Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 810814

Podcjenjivanje uslijed vježbe i utjecaj informiranosti


Čukelj, Petra
Podcjenjivanje uslijed vježbe i utjecaj informiranosti, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 810814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podcjenjivanje uslijed vježbe i utjecaj informiranosti
(Does the underconfidence with practice (UWP) change when information about the effect is given?)

Autori
Čukelj, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.05

Godina
2015

Stranica
32

Mentor
Vranić, Andrea

Ključne riječi
metamemorija; PUV efekt; informiranje o efektu
(metamemory; UWP effect)

Sažetak
Podcjenjivanje učinka zbog vježbe (PUV) možemo definirati kao tendenciju ljudi da se usidre u procjenama učinkovitosti pamćenja i podcjenjuju učinak ponovljenog učenja. U dosadašnjim istraživanjima ovaj je nalaz potvrđen mnogo puta, sudionici redovito donose niže procjene toga koliko će dodatno naučiti u ponovljenim učenja, negoli zaista nauče. Psiholozi su u istraživanjima ispitali kako se može utjecati na tu pojavu. U ovom smo istraživanju dodatno istražili PUV efekt informiranjem sudionika o njemu. Ukupno je sudjelovalo 150 sudionika, podijeljenih u 6 skupina. Nacrt istraživanja je bio složen, oblika 2x3. Nezavisne varijable bile su broj učenja parova riječi (1, 2 ili 3 ponavljanja) i čitanje teksta o PUV efektu (pola sudionika informirano je o efektu čitanjem teksta, pola nije). Rezultati su pokazali da sudionici pri donošenju procjena o tome koliko će dobro naučiti parove nisu uzimali u obzir koliko će ih puta učiti te se procjene nisu statistički značajno razlikovale između grupa koje su učile materijal različit broj puta. Očekivano, broj upamćenih parova se razlikovao između grupa, odnosno potvrđen je PUV efekt. Također, nije utvrđena razlika u procjeni upamćenih parova između grupa koje su prethodno informirane o efektu i onih koje nisu dobile tu informaciju, što znači da informiranje sudionika nije poništilo efekt. Kod PUV-a se očito radi o snažnoj kognitivnoj pristranosti te je potrebno dodatno istražiti, vjerojatno kombinaciju faktora, koji bi mogli umanjiti ovu pojavu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Vranić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čukelj, Petra
Podcjenjivanje uslijed vježbe i utjecaj informiranosti, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Čukelj, P. (2015) 'Podcjenjivanje uslijed vježbe i utjecaj informiranosti', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}ukelj, Petra}, year = {2015}, pages = {32}, keywords = {metamemorija, PUV efekt, informiranje o efektu}, title = {Podcjenjivanje uslijed vje\v{z}be i utjecaj informiranosti}, keyword = {metamemorija, PUV efekt, informiranje o efektu}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}ukelj, Petra}, year = {2015}, pages = {32}, keywords = {metamemory, UWP effect}, title = {Does the underconfidence with practice (UWP) change when information about the effect is given?}, keyword = {metamemory, UWP effect}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font