Pregled bibliografske jedinice broj: 810814
Podcjenjivanje uslijed vježbe i utjecaj informiranosti
Podcjenjivanje uslijed vježbe i utjecaj informiranosti, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 810814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podcjenjivanje uslijed vježbe i utjecaj informiranosti
(Does the underconfidence with practice (UWP) change when information about the effect is given?)
Autori
Čukelj, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.05
Godina
2015
Stranica
32
Mentor
Vranić, Andrea
Ključne riječi
metamemorija; PUV efekt; informiranje o efektu
(metamemory; UWP effect)
Sažetak
Podcjenjivanje učinka zbog vježbe (PUV) možemo definirati kao tendenciju ljudi da se usidre u procjenama učinkovitosti pamćenja i podcjenjuju učinak ponovljenog učenja. U dosadašnjim istraživanjima ovaj je nalaz potvrđen mnogo puta, sudionici redovito donose niže procjene toga koliko će dodatno naučiti u ponovljenim učenja, negoli zaista nauče. Psiholozi su u istraživanjima ispitali kako se može utjecati na tu pojavu. U ovom smo istraživanju dodatno istražili PUV efekt informiranjem sudionika o njemu. Ukupno je sudjelovalo 150 sudionika, podijeljenih u 6 skupina. Nacrt istraživanja je bio složen, oblika 2x3. Nezavisne varijable bile su broj učenja parova riječi (1, 2 ili 3 ponavljanja) i čitanje teksta o PUV efektu (pola sudionika informirano je o efektu čitanjem teksta, pola nije). Rezultati su pokazali da sudionici pri donošenju procjena o tome koliko će dobro naučiti parove nisu uzimali u obzir koliko će ih puta učiti te se procjene nisu statistički značajno razlikovale između grupa koje su učile materijal različit broj puta. Očekivano, broj upamćenih parova se razlikovao između grupa, odnosno potvrđen je PUV efekt. Također, nije utvrđena razlika u procjeni upamćenih parova između grupa koje su prethodno informirane o efektu i onih koje nisu dobile tu informaciju, što znači da informiranje sudionika nije poništilo efekt. Kod PUV-a se očito radi o snažnoj kognitivnoj pristranosti te je potrebno dodatno istražiti, vjerojatno kombinaciju faktora, koji bi mogli umanjiti ovu pojavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija