Pregled bibliografske jedinice broj: 810801
Složeno vrijeme reakcije neigrača i igrača videoigara tijekom fokusiranja i dijeljenja pažnje
Složeno vrijeme reakcije neigrača i igrača videoigara tijekom fokusiranja i dijeljenja pažnje, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 810801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Složeno vrijeme reakcije neigrača i igrača videoigara tijekom fokusiranja i dijeljenja pažnje
(Complex reaction time of gamers and non-gamers while using focused and divided attention)
Autori
Delić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.04
Godina
2015
Stranica
33
Mentor
Vranić, Andrea
Ključne riječi
videoigre; brzina reakcije; fokusirana pažnja; podijeljena pažnja
(video games; reaction time; focused attention; divided attention)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u složenom vremenu reakcije između neigrača i redovitih igrača videoigara u zadacima koji zahtijevaju fokusiranu i podijeljenu pažnju. U tu svrhu dizajniran je poseban računalni program koji u milisekundama mjeri izbornu brzinu reakcije i broj pogrešaka u odgovaranju na podražaj. Instrument je validiran pomoću Testa d2 (testa opterećenja pažnje) i konačno primijenjen na uzorku od 30 igrača i 31 neigrača, u 2x2 kvazieksperimentalnom nacrtu (pripadnost grupi i vrsta pažnje). Sudionici su prikupljeni metodom snježne grude i raspoređeni u skupine igrača i neigrača pomoću Upitnika o navikama igranja. Očekivana razlika u korist grupe igrača pretpostavljena je uzevši u obzir dosadašnja istraživanja o utjecaju videoigara na kognitivne procese. Rezultati su pokazali da igrači videoigara zaista imaju značajno kraća vremena reakcije na vidni podražaj od neigrača u zadatku u kojem su mogli fokusirati pažnju, ali i u zadatku u kojem su pažnju morali dijeliti. Unatoč očekivanjima, statistički značajna interakcija između pripadnosti grupi i vrste pažnje korištene u rješavanju zadatka nije pronađena. Igrači su zadržali svoju prednost u brzini reakcije i kada su istovremeno rješavali dodatni zadatak, no pad u učinku nije im bio značajno manji nego neigračima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija