Pregled bibliografske jedinice broj: 810697
Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja
Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja / Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Blažević, Iva ; Verbanac, Severka (ur.). Medulin: Dječji vrtić Medulin ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2016 (zbornik)
CROSBI ID: 810697 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja
Urednik/ci
Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Blažević, Iva ; Verbanac, Severka
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, strucna
Izdavač
Dječji vrtić Medulin ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Grad
Medulin
Godina
2016
Stranica
159
ISBN
978-953-73-20-33-1
Ključne riječi
dječji vrtić; modeli rada; odgojitelji; kompetencije
(kindergarten; models; educators; competence)
Sažetak
Odgojiteljsku profesiju prije svega određujemo kao složeno zanimanje koje implicira kontinuiran profesionalni razvoj, autonomiju, odgovornost, kreativnost istraživanja, refleksivno mišljenje i osobnu prosudbu. Na tragu te, naizgled poznate i prihvaćene, ali opet duboke teze, osmišljen je međunarodni stručno-znanstveni skup Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja, održan u Medulinu od 20. do 22. travnja 2016. godine. Stručna, ali i znanstvena opravdanost skupa s tri podteme (Zavičajne vrijednosti – izazov odgoju i obrazovanju, Integracija teorijske i praktične dimenzije u radu i obrazovanju te Razvojne potrebe djeteta) proizlazi iz zahtjeva za kompetentnim pristupom svakom odgojnom postupku, temeljenom na profesionalnoj odgovornosti za poziv odgojitelja. Između ostaloga, nastojimo to postići poštivanjem suvremenih znanstvenih spoznaja, ali i implementacijom tih spoznaja u svakodnevnoj praksi. Zbornik donosi niz stručnih radova i iskustava iz prakse, koji detaljno razrađuju spomenute podteme. Tako, između ostaloga, odgojitelji prepoznaju djecu kao čuvare etnografske baštine i lokalnih prirodnih bogatstava i tvrđava te osvješćuju važnost integracije zavičajnih vrijednosti i tradicijske kulture u odgojno-obrazovni rad dječjega vrtića, kao i njegovanje zavičajnih vrijednosti radom na izložbi. U središtu je i proces učenja djece kroz igru i poticanje razvoja emocionalne inteligencije. Usto su odgojitelji, ali i edukacijski rehabilitatori i psiholozi, imali potrebu naglasiti važnost razvijanja partnerskih odnosa u vrtiću, posebno kada se radi o djeci s teškoćama u razvoju, vrednovanja ulaska u odgojiteljsku profesiju, ali i prepoznavanja djece predškolske dobi kao malih znanstvenika i umjetnika kroz refleksiju na istraživačke aktivnosti u najširemu smislu. Procjenjivali su i samoefikasnost i obilježja idealnoga odgojitelja mentora te naposljetku, ali ne manje važno, istaknuli kvalitetno jezično okruženje u procesu ranoga učenja engleskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli