Pregled bibliografske jedinice broj: 810503
Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom
Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom // Sarajevski dani psihologije - God. 3, br. 3. / Husremović, Dž. ; Marković-Pavlović, M. ; Dautbegović, A. (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2016. str. 49-65 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 810503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih
kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata
razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom
(Age and gender differences in correlation
between some cognitive and socio-emotional
aspects of children’s development and peer
violence and victimization)
Autori
Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sarajevski dani psihologije - God. 3, br. 3.
/ Husremović, Dž. ; Marković-Pavlović, M. ; Dautbegović, A. - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2016, 49-65
Skup
Treći sarajevski dan psihologije
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 25.04.2014. - 26.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vršnjačko nasilje ; vršnjačka viktimizacija ; kognitivni razvoj ; socioemocionalni razvoj
(peer violence ; peer victimization ; cognitive development ; socio-emotional development)
Sažetak
Vršnjačko nasilje predstavlja ozbiljan problem u današnjem društvu. Nasilje i viktimizacija u školama, koju djeca svakodnevno doživljavaju, ozbiljno utječe na njihov kognitivni i socio- emocionalni razvoj. Cilj je istraživanja provjeriti dobne i spolne razlike u povezanosti vršnjačkog nasilja i viktimizacije s nekim aspektima kognitivnog (školski uspjeh) i socijalno- emocionalnog razvoja (broj prijatelja, vršnjačka prihvaćenost, impulzivnost, empatija). U istraživanju je sudjelovalo 880 učenika petog do osmog razreda (48% dječaka i 52% djevojčica). Učenici su imali između 10 i 16 godina (M=12, 8, SD=1, 15). Tijekom redovne nastave ispunili su Skalu impulzivnosti (Vulić-Prtorić, 2006), Upitnik empatije (Ivanović i Buško, 2008), Skalu učestalosti izloženosti medijima (Velki, 2012c) te Upitnik o nasilju među školskom djecom (Velki i Piri, 2011). Rezultati istraživanja pokazuju kako je vršnjačko nasilje povezano s većim brojem prijatelja, većim stupnjem impulzivnosti i nižim stupnjem afektivne empatije, dok je vršnjačka viktimizacija povezana sa slabijim školskim uspjehom, manjom vršnjačkom prihvaćenosti i većim stupnjem impulzivnosti. Za niže razrede pronađena je statistički značajno veća povezanost između vršnjačkog nasilja i socijalnih aspekata razvoja te statički značajno veća povezanost vršnjačke viktimizacije i kognitivnog razvoja. Veća povezanost vršnjačkog nasilja i impulzivnosti dobivena je za djevojčice. Iz navedenog možemo zaključiti kako su različiti aspekti razvoja u podlozi vršnjačkog nasilja, odnosno vršnjačke viktimizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek