Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 810274

Imaju li hrvatska djeca urednog razvoja uistinu „urednu“ komunikaciju?


Kljunić, Kristina; Cepanec, Maja; Šimleša, Sanja
Imaju li hrvatska djeca urednog razvoja uistinu „urednu“ komunikaciju? // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 1-10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 810274 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Imaju li hrvatska djeca urednog razvoja uistinu „urednu“ komunikaciju?
(Do typically developing Croatian preschool children have „typical“ communication?)

Autori
Kljunić, Kristina ; Cepanec, Maja ; Šimleša, Sanja

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52 (2016); 1-10

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
verbalna komunikacija ; neverbalna komunikacija ; pragmatika ; predškolska djeca ; ADOS-2
(verbal communication ; nonverbal communication ; pragmatics ; preschool children ; ADOS-2)

Sažetak
Obilježja verbalne komunikacije, neverbalne komunikacije i pragmatike u velikoj su mjeri određena kulturom i socijalnim očekivanjima pojedinog društva. Procjena komunikacijskih obilježja važna je u dijagnostici brojnih razvojnih poremećaja, posebice poremećaja iz spektra autizma, te se u posljednje vrijeme sve više ističe potreba kulturnog prilagođavanja ljestvica za probir i dijagnostiku poremećaja iz spektra autizma. Cilj ovog rada bio je ispitati obilježja verbalne komunikacije, neverbalne komunikacije i pragmatike hrvatske djece predškolske dobi (petogodišnjaka i šestogodišnjaka) urednog razvoja, te ih sagledati i kodirati na način kako to čini američka ljestvica Autism Diagnostic Observation Schedule (ADOS-2 ; modul 3). Rezultati su pokazali da hrvatska djeca pokazuju uglavnom očekivana obilježja verbalne komunikacije (obilježja jezične proizvodnje i govora), no da pokazuju različitosti od očekivanih ponašanja u neverbalnoj komunikaciji, i, u znatnoj mjeri, obilježjima pragmatike. Razlike su najviše uočene u količini spontane uporabe gesta i svim varijablama pragmatike koje u obzir uzimaju količinu inicijative u komunikaciji (primjerice, spontano traženje ili davanje informacija). Primjerice, samo 15% djece u uzorku je tražilo informacije onom učestalošću koja se procjenjuje „urednom“ prema kodovima ljestvice ADOS-2. Premda su među djecom uočene znatne individualne razlike, količina „odstupajućih“ ponašanja u obilježjima neverbalne komunikacije i pragmatike navodi na potrebu preispitivanja zadanih kodova i prilagođavanja kriterija različitim kulturama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Cepanec (autor)

Avatar Url Sanja Šimleša (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kljunić, Kristina; Cepanec, Maja; Šimleša, Sanja
Imaju li hrvatska djeca urednog razvoja uistinu „urednu“ komunikaciju? // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 1-10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kljunić, K., Cepanec, M. & Šimleša, S. (2016) Imaju li hrvatska djeca urednog razvoja uistinu „urednu“ komunikaciju?. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52, 1-10.
@article{article, author = {Kljuni\'{c}, Kristina and Cepanec, Maja and \v{S}imle\v{s}a, Sanja}, year = {2016}, pages = {1-10}, keywords = {verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija, pragmatika, pred\v{s}kolska djeca, ADOS-2}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {52}, issn = {1331-3010}, title = {Imaju li hrvatska djeca urednog razvoja uistinu „urednu“ komunikaciju?}, keyword = {verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija, pragmatika, pred\v{s}kolska djeca, ADOS-2} }
@article{article, author = {Kljuni\'{c}, Kristina and Cepanec, Maja and \v{S}imle\v{s}a, Sanja}, year = {2016}, pages = {1-10}, keywords = {verbal communication, nonverbal communication, pragmatics, preschool children, ADOS-2}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {52}, issn = {1331-3010}, title = {Do typically developing Croatian preschool children have „typical“ communication?}, keyword = {verbal communication, nonverbal communication, pragmatics, preschool children, ADOS-2} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font