Pregled bibliografske jedinice broj: 810270
Folklorna glazba u srpskom i hrvatskom programu muzičke/glazbene kulture i zastupljenost građe u udžbeničkim kompletima
Folklorna glazba u srpskom i hrvatskom programu muzičke/glazbene kulture i zastupljenost građe u udžbeničkim kompletima // Dani Vlade S. Miloševića ; Tradicija kao inspiracija
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 810270 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Folklorna glazba u srpskom i hrvatskom programu muzičke/glazbene kulture i zastupljenost građe u udžbeničkim kompletima
(Traditional (folk) music in the Serbian and Croatian music curriculum and the presence of material in the textbook sets)
Autori
Đurđanović, Miomira ; Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Dani Vlade S. Miloševića ; Tradicija kao inspiracija
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 15.04.2016. - 16.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
folklor; muzička/glazbena kultura; osnovna škola; Hrvatska; Srbija
(folklore; music; compulsory school; Croatia; Serbia)
Sažetak
U osnovnoškolskim programima za muzičku/glazbenu kulturu u Srbiji i Hrvatskoj, jedno od područja koje se izučava je i folklorna glazba. Iako je danas ta vrsta glazbe manje prisutna u svakodnevnom životu, amaterski i profesionalni pjevači, svirači i plesači promoviraju je kao estetsku i nacionalnu vrijednost, kao izraz regionalnih i lokalnih identiteta. Elementi narodnog stvaralaštva u srpskom nastavnom programu navode se tijekom čitavog perioda osnovnog obrazovanja s tim da je izostalo preciznije određenje geografskog porijekla glazbenih primjera. U obrazovnim postignućima naznačeno da se od učenika očekuje da spoznaju pojmove narodnog stvaralaštva, glazbene karakteristike i specifične sastave, kontekst nastanka srpske folklorne glazbe, kao i najznačajnije karakteristike folklorne glazbe drugih naroda. Folklorna glazba u hrvatskom programu dijeli se u šest regija. Obrađuje se od prvog, ali konkretnije od petog do osmog razreda, po načelu zavičajnosti. U obrazovnim postignućima naznačeno je da treba upoznati i prepoznati glazbene funkcije folklorne glazbe kroz elemente pjevanja, sviranja i plesa. Prihvaćanjem i osvješćivanjem kulturno- umjetničkih vrijednosti regionalne, nacionalne i europske kulturne baštine u kontekstu svjetske kulture potiče se interkulturalno razumijevanje, razumije važnost nacionalne tradicionalne baštine kao dijela kulturnog kapitala što predstavlja pretpostavku za razumijevanje drugačije kulture i razvoj kulturne svijesti. Upravo zato, poželjno je da folklorna glazba bude dio školskih nastavnih programa. Namjera autorica je istražiti u kojem je opsegu zastupljena folklorna glazba (pjesme za pjevanje, djela za slušanje) u udžbenicima muzičke/glazbene kulture i pripadajućim CD-ima od petog do osmog razreda u odnosu na autorske pjesme/djela, pjesme iz drugih zemalja i prigodne pjesme/djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija