Pregled bibliografske jedinice broj: 810236
Čitanje, vrste čitanja i čitatelja i koncept pismenosti 21. stoljeća
Čitanje, vrste čitanja i čitatelja i koncept pismenosti 21. stoljeća // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, 118-119 (2016), 144-145; 3-5 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 810236 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje, vrste čitanja i čitatelja i koncept pismenosti 21. stoljeća
(Reading, types of reading and readers and 21st century literacy concept)
Autori
Kuvač-Levačić, Kornelija
Izvornik
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) 118-119
(2016), 144-145;
3-5
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
čitanje; kompetencija; vrste čitanja; tipovi čitatelja; pismenost
(reading; competence; reading types; readers; multiliteracy)
Sažetak
U 21. stoljeću čitanje se suočava s izazovom novoga vizualnog doba, potpomognutog dosezima elekroničke odnosno informatizacijske revolucije. Razvija se koncept tzv. raznopismenoti (multiliteracy), akoji, osim čitateljske, uključuje računalnu, medijsku, informacijsku, vizualnu, itd. pismenost. Na temelju radova znanstvenika koji u središtu istraživanja imaju razvoj čitateljskih kompetencija, daje se pregled osnovnih vrsta čitanja i tipova čitanja s ciljem prikazivanja složenosti problematike čitanja kao predmeta znanstvenoga itsrživanja. Definicije čitanja i različite tipologije čitatelja samo su okviri koji mogu pomoći razvoju individualnog čitateljskog razvoja te mogući smjerokazi u redefiniranju programa čitateljske socijalizacije tijekom obrazovanja, što je u Hrvatskoj zadatak od primarne važnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija