Pregled bibliografske jedinice broj: 810234
Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma
Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 100-113 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 810234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma
(Evidence-based interventions for autism spectrum disorder)
Autori
Popčević, Klara ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Bohaček, Ana-Marija ; Šimleša, Sanja ; Bašić, Beti
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52
(2016);
100-113
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma ; intervencije kod poremećaja iz spektra autizma ; znanstveno utemeljene intervencije ; funkcionalna komunikacija
(autism spectrum disorder ; interventions for autism spectrum disorder ; evidence based interventions ; functional communication)
Sažetak
Poremećaj iz spektra autizma (PSA) sve je prisutniji neurorazvojni poremećaj koji dobiva značaj društvenog pitanja koje se pokušava riješiti na nacionalnoj i lokalnoj razini (pitanje probira, dijagnostike i intervencije kod PSA). Sustav prepoznavanja sve je učinkovitiji, a i sami roditelji i stručnjaci koji su u kontaktu s djecom rane dobi ranije no prije prepoznaju znakove PSA. Slijedom navedenog, danas su sve brojnija djeca koju valja uključiti u intervencijske programe. PSA je prvenstveno poremećaj kod kojeg su značajno narušene sociokognitivne sposobnosti što se odražava u komunikacijskim i interakcijskim obilježjima iste djece te u njihovom ponašanju. Ne postoji općeprihvaćena i jedinstvena intervencija za djecu i osobe s PSA-om. Zbog složenosti samog poremećaja i izazova koje PSA postavlja pred društvo (npr. uključivanje u dječje vrtiće, oblik stručne podrške i obrazovanja) u brojnim državama osmišljene su atraktivne intervencije koje se promoviraju na entuzijastičan način, a istodobno su kontroverzne u smislu znanstvene utemeljenosti. Cilj rada je prikazati i naglasiti kvalitetu onih intervencija koje su se temeljem rezultata znanstvenih istraživanja pokazale znanstveno utemeljenima. Podrška za djecu s PSA zahtijeva interdisciplinarnu suradnju, a stručnjaci su odgovorni provoditi i zagovarati isključivo one intervencije o čijoj učinkovitosti postoje dostatni dokazi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Sanja Šimleša
(autor)
Klara Popčević
(autor)
Ana-Marija Bohaček
(autor)
Jasmina Ivšac Pavliša
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus