Pregled bibliografske jedinice broj: 810227
Stavovi studentica i studenata prema formalnom obrazovanju, neformalnom i informalnom učenju
Stavovi studentica i studenata prema formalnom obrazovanju, neformalnom i informalnom učenju // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 18 (2016), 1; 71-102 doi:10.15516/cje.v18i1.1336 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 810227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studentica i studenata prema formalnom
obrazovanju, neformalnom i informalnom učenju
(Students’ attitudes toward formal education, non-formal
and informal learning)
Autori
Plavšić, Marlena ; Diković, Marina
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 18
(2016), 1;
71-102
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; godina studija ; mjesečna primanja ; vrsta studija
(knowledge ; lifelong learning ; monthly income ; study group ; study year)
Sažetak
The purpose of the study was to contribute to the model of formal education, nonformal and informal learning (Coombs & Ahmed, 1974 ; European Commission, 2001) by exploring students’ attitudes towards these three types of education and learning. 553 students of educational sciences, humanities and economics filled in a scale of attitudes towards formal education, non-formal and informal learning. Data on their study year, knowledge about these three types of education/learning, monthly family income and parents’ formal education were also collected. Analyses included factor analysis, ANOVA, t-test, Kruskal-Wallis, Mann-Whitney and chisquare test. More favourable attitudes were found among students of educational sciences and humanities and among students with better knowledge about these types of education and learning. Some attitudes were more favourable in the final years, and some remained stable throughout the higher education period. Students from the higher income groups had a more favourable cognitive and affective attitude component towards formal education than the students from the lowest income group. No differences in the students’ attitudes were found regarding their parents’ formal education. Implications regarding lifelong learning are made. Svrha istraživanja bila je pridonijeti modelu formalnoga obrazovanja, neformalnoga i informalnoga učenja (Coombs i Ahmed, 1974 ; European Commission, 2001) ispitivanjem stavova studenata i studentica prema tim trima vrstama obrazovanja i učenja. Skalu stavova prema formalnom obrazovanju, neformalnom i informalnom učenju ispunjavala su 553 studentice i studenta odgojno obrazovnih znanosti, humanističkih znanosti i ekonomije. Prikupljeni su i podaci o njihovoj godini studija, znanju o te tri vrste obrazovanja i učenja, mjesečnim prihodima u obitelji i formalnom obrazovanju roditelja. Obrada je uključivala faktorsku analizu, ANOVA-u, t-test, Kruskal-Wallis test, Mann- Whitney test i hi-kvadrat. Povoljniji stavovi pronađeni su među studenticama i studentima odgojno-obrazovnih i humanističkih znanosti i među onima s više znanja o tim vrstama obrazovanja i učenja. Neki su stavovi povoljniji na završnim godinama studija, a neki su stabilni tijekom studija. Studentice i studenti iz obitelji s višim primanjima imaju povoljniju kognitivnu i afektivnu komponentu stava prema formalnom obrazovanju u usporedbi s onima koji imaju najniža primanja. Nisu pronađene razlike u stavovima studenata i studentica s obzirom na formalno obrazovanje njihovih roditelja. Dane su implikacije vezane uz cjeloživotno učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus