Pregled bibliografske jedinice broj: 8099
Terapijski pristupi u radu s djecom s posebnim jezičnim teškoćama
Terapijski pristupi u radu s djecom s posebnim jezičnim teškoćama // Rehabilitacija i inkluzija / Bašić, Josipa (ur.).
Zagreb: Fakultet za defektologiju Sveučilišta u Zagrebu, 1997. str. 100-101
CROSBI ID: 8099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Terapijski pristupi u radu s djecom s posebnim jezičnim teškoćama
(Treatment of children with specific language impairments)
Autori
Blaži, Draženka ; Brozović, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Rehabilitacija i inkluzija
Urednik/ci
Bašić, Josipa
Izdavač
Fakultet za defektologiju Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
1997
Raspon stranica
100-101
ISBN
Xxx
Ključne riječi
posebne jezične teškoće, terapija, jezične sastavnice
(specific language impairments, treatment, language aspects)
Sažetak
Posljednjih su desetljeća svjetska istraživanja znatnije usmjerena na problematiku usvajanja jezika, proučavanje njegove patologije te razvijanje metoda i terapijskih postupaka za rad s djecom s posebnim jezičnim teškoćama.
Termin posebne jezične teškoće odnosi se na djecu čiji je jezični razvoj drugačiji i oskudniji u odnosu na dob i neverbalne sposobnosti a uzrok tome nisu ispodprosječni intelektualni razvoj, oštećenje sluha, emocionalni poremećaji ili pak oštećenja središnjega živčanoga sustava.
Poznato je da djeca s posebnim jezičnim teškoćama progovaraju kasnije, jezični razvoj im je otežan i usporen, a rječnik znatno siromašniji u odnosu na njihove vršnjake bez teškoća. Iako teškoće mogu biti prisutne u jednom ili više aspekata jezičnoga razvoja ponajprije su vidljive u području morfosintakse.
Na proces usvajanja jezika kod djece s posebnim jezičnim teškoćama nužno je dodatno djelovati tehnikama i postupcima posebno prilagođenim za ovu vrstu poremećaja a razrada terapijskih postupaka ovisi o jezičnim sastavnicama koje su poremećajem zahvaćene (leksik, fonologija, mofologija, sintaksa i pragmatika).
Različiti pristupi i najčešće primjenjivane tehnike za rad s djecom s posebnim jezičnim teškoćama biti će prikazane u ovome radu a osobit je naglasak stavljen na povezanost dijagnostičkog i terapijskog postupka.
Izvorni jezik
Hrvatski