Pregled bibliografske jedinice broj: 809887
Brendiranjem masline do promjene krajobraza, bolje zaštite i većeg turističkog prometa Vodica
Brendiranjem masline do promjene krajobraza, bolje zaštite i većeg turističkog prometa Vodica // Zbornik radova -Tehnološki razvoj u funkciji održivog turizma i sporta / Breslauer, Nevenka (ur.).
Čakovec: Međimursko veleučilište u Čakovcu, 2014. str. 69-75 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 809887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brendiranjem masline do promjene krajobraza, bolje
zaštite i većeg turističkog prometa Vodica
(Achieving change of scenery, better protection
and greater tourist circulation in Vodice by
branding the olive)
Autori
Gardijan, Petar ; Dorbić, Boris ; Pamuković, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova -Tehnološki razvoj u funkciji održivog turizma i sporta
/ Breslauer, Nevenka - Čakovec : Međimursko veleučilište u Čakovcu, 2014, 69-75
ISBN
978-953-56303-8-8
Skup
3. Međunarodna konferencija Menadžment turizma i sporta-Tehnološki razvoj u funkciji održivog turizma i sporta
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 10.04.2014. - 11.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
maslina ; krajobraz ; ukrasno bilje ; fitocenologija ; brend ; turizam.
(olive ; landscape ; ornamental plants ; phytocenology ; brand ; tourism.)
Sažetak
Vodički turistički potencijal danas predstavljaju kulturno-povijesno nasljeđe, stacionarni kapaciteti u hotelima i apartmanima, more, razvedena obala s otocima, nacionalni i parkovi prirode, mediteranska klima i biljne kulture, među kojima su krajobraznu sliku prošlosti, maslinika i vinograda, zamjenili bor, brnistra i crnika, izložene čestim požarima. Vodičani sve više dolaze do uvjerenja da je gostima potrebno nuditi više od mora, plaže i sunca – ponude tipa 3S, da se danas, sukladno turističkim trendovima, trebaju okrenuti brendiranju tradicionalnih vrijednosti 'siromašne', ali zdrave, kuhinje u kojoj je dominiralo, uz ribu i pršut, dalmatinsko povrće i ratarsko bilje (špinat, blitva, zelena salata, rajčice, ljutika, luk, sjekirica, itd.), te osobito crne i zelene masline, maslinovo ulje te crno i bijelo vino. Brendiranje maslina osigurava veću potražnju i veći plasman proizvoda masline, a time i mogućnosti proizvodnje, povratak Vodičana maslinarstvu – čišćenju zapuštenog zemljišta i oživljavanju starih i podizanju novih maslinika. Sve to mijenja krajobraznu sliku i daje novu krajobraznu vrijednost turističkoj destinaciji Vodice. Rad pokazuje kako se brendiranjem, novim pristupom valoriziranju tradicionalne zdrave vodičke prehrane, dokazanom ljekovitosti maslinki i maslinovog ulja, mijenja gastronomska i krajobrazna ponuda te zaštita okoliša Vodica sukladno turističkim trendovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Marko Marulić", Knin