Pregled bibliografske jedinice broj: 809624
Školska fobija
Školska fobija // Državni stručni skup AZOO za ravnatelje oš RH: „Organizacija rada škole – uloge i odgovornosti“
Vodice, Hrvatska, 2016. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 809624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školska fobija
(School phobia)
Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Državni stručni skup AZOO za ravnatelje oš RH: „Organizacija rada škole – uloge i odgovornosti“
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 15.03.2016. - 18.03.2016
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
školska fobija; odbijanje škole; separacijska anksioznost; škola; roditelji; djeca
(school phobia; school refusal; separation anxiety; school; parents; children)
Sažetak
Školska je fobija razvojno neprimjerena tjeskoba praćena pretjeranim strahom, nećkanjem i brigom školarca koji doživljava stres prilikom odlaska u školu i odvajanja od roditelja. Dijete odbija odlaske u školu ponajprije zbog straha od separacije od njemu važnih osoba za koje je emocionalno vezano, što mu uzrokuje znatne teškoće u akademskom i socijalnom funkcioniranju. Do ove sveobuhvatne definicije došlo se istraživanjima školskog apsentizma koja su počela potkraj 19. stoljeća pa do suvremenijih studija o odbijanju škole iz druge polovice 20. stoljeća. Istraživači su postupno proširivali objašnjenja učeničkih izostanaka s delinkventne i asocijalne komponente na psihoneurotsku. Uz nove spoznaje iz razvojne psihopatologije zaključili su da odbijanje škole nastaje i zbog poremećaja u privrženosti u odnosu primarni skrbnik – dijete: tj. djeca koja odbijaju školu potječu iz obitelji u kojima postoji prevelika povezanost između njih i primarnog skrbnika, najčešće majke. Uz majčinu prezaštitničku funkciju autori su u kliničkim slučajevima ustanovili majčinu nekonzistentnost u ponašanju, podupiranje dječje ovisnosti, očevu krutost, kontrolu ili pasivnost. Simptomi školske fobije su mnogobrojni, kao što su i njihove kombinacije raznolike. To znači da je fobični strah od škole iznimno kompleksan fenomen pri čemu je osim komorbiditeta važno uzeti u obzir i individualne kontekstualne varijable. Sve to školsku fobiju čini zahtjevnom za analizu i tretman, posebice ako je riječ o kroničnom odbijanju škole koje traje dulje od jedne kalendarske godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(autor)