Pregled bibliografske jedinice broj: 809579
Darovitost iz diskursa rizičnosti s obzirom na obitelj i školu
Darovitost iz diskursa rizičnosti s obzirom na obitelj i školu // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 15-25 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 809579 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Darovitost iz diskursa rizičnosti s obzirom na obitelj i školu
(Giftedness of discourse phrases with regard to family and school)
Autori
Zloković, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
/ - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2016, 15-25
Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
roditelji ; učitelji ; darovita djeca u riziku ; nasilje nad darovitima ; rani razvoj
(teachers ; gifted children at risk ; violence against a talented ; early development)
Sažetak
Moderni pristupi darovitosti polaze od multifaktorskih teorija koje uključuju kognitivne, socijalne, emocionalne, kulturalne, antropološke kao i druge determinante i njihove međuovisnosti. U tom kontekstu poznato je da djeca kao niti odrasle osobe ne moraju zadržati dostignuti intelektualni, emocionalni ili bilo koji drugi razvojni nivo, posebice ne u nestimulativnim uvjetima života. Problem ovog rada fokusiran je na razmatranje nekih destimulativnih i neprimjerenih ponašanja roditelja i učitelja što i darovite stavlja u skupinu djece u riziku. Različiti oblici pritisaka i prisila kojima se neka darovita djeca izlažu, razmatraju se u kontekstu nasilja nad djecom i kršenja elementarnih prava djeteta na razvoj. Cilj je ovog rada aktualizirati pitanja o darovitima kao djeci u riziku, te kroz primjere iz pedagoške i obiteljske prakse upozoriti roditelje i učitelje s položajem neke darovite djece kao polaznicima redovitog obrazovnog sustava, kako bi se spriječile moguće trajne posljedice neprimjerenih postupanja prema djeci. S obzirom na brojne činjenice koje upućuju na zaključak kako neki roditelji u specifičnim ali i svakodnevnim situacijama ponekad ne znaju kako postupiti i pomoći djetetu uloga škole u njihovu educiranju i uspostavljanju međusobne suradnje ima poseban značaj. U radu se stoga temeljem rezultata istraživanja na uzorku 83 učitelja petnaest osnovnih škola aktualiziraju i pitanja u svezi pedagoške prakse koja nedovoljno respektira važnost uspostavljanja suradnje predškolskih ustanova, škole i roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(autor)