Pregled bibliografske jedinice broj: 809505
Stavovi učitelja prema zavičajnome govoru
Stavovi učitelja prema zavičajnome govoru, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 809505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja prema zavičajnome govoru
(Teachers’ attitudes towards regional dialect)
Autori
Strahija, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.04
Godina
2016
Stranica
103
Mentor
Malnar Jurišić, Marija / Markić, Ivan
Ključne riječi
stavovi; metodika; zavičajni govor; jezičnokomunikacijska kompetencija
(attitudes; methodic; regional dialect; plurilingual competence)
Sažetak
U ovome radu opisuje se zavičajni govor Preloga te se istraživanjem govora ispituju razlike između dosadašnjih opisanih karakteristika govora i stanja na terenu među mlađom generacijom govornika. Proučava se na koji način imanentna gramatika i zavičajni govor učenika mogu pomoći u razvoju jezničnokomunikacijske kompetencije i lakšem svladavanju standardnoga jezika. Također, iznose se važna didaktička načela kojima bi se učitelji trebali voditi kako bi koristeći različite nastavne metode i socijalne oblike rada učenicima omogućili kvalitetan razvoj u skladu s njihovim osobnim, kulturnim i jezičnim osobitostima. Cilj je empirijskoga dijela rada kombinacijom ankete i skale procjene ispitati stavove učitelja Osnovne škole Prelog prema zavičajnome govoru. Rezultati pokazuju kako su stavovi učitelja pretežito pozitivnoga smjera te da karakteristike učitelja poput spola, radnoga staža, profesionalnoga statusa, nastavnoga područja i govora kojim se služe ne utječu značajno na njihove stavove. Ipak, uočeno je kako učitelji u prevelikoj mjeri ispravljaju učenike te da nisu u potpunosti svjesni pozitivnog utjecaja uključivanja zavičajnoga govora u nastavu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija