Pregled bibliografske jedinice broj: 809270
Mogućnosti i ograničenja autobiografije interkulturalnih susreta u nastavi stranih jezika iz perspektive učitelja francuskoga jezika
Mogućnosti i ograničenja autobiografije interkulturalnih susreta u nastavi stranih jezika iz perspektive učitelja francuskoga jezika // Acta Iadertina, 12 (2016), 33-41 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 809270 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti i ograničenja autobiografije interkulturalnih susreta u nastavi stranih jezika iz perspektive učitelja francuskoga jezika
(Possibilities and limits of the Autobiography of Intercultural Encounters in the Foreign Language Classrooms from the French Language Teachers’ Perspective)
Autori
Lujić, Rea
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 12
(2016);
33-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
autobiografija interkulturalnih susreta ; interkulturalna kompetencija ; nastavni materijal ; učitelji francuskog jezika
(autobiography of intercultural encounters ; French language teachers ; intercultural competence ; teaching tool)
Sažetak
Unatoč pozitivnim odgojno-obrazovnim ishodima interkulturalnoga pristupa u nastavi stranih jezika, i za učenike ali i za društvo u cjelini, neprikladni nastavni uvjeti i nedovoljna osposobljenost učitelja stranih jezika za ostvarivanje načela interkulturalne nastave neki su od čimbenika koji ograničavaju njegovu primjenjivost. Autobiografija interkulturalnih susreta, odgojno-obrazovni alat koji je Vijeće Europe (2009.) namijenilo promicanju interkulturalnoga odgoja i obrazovanja, valjan je nastavni materijal čiji koncept učiteljima omogućuje djelomično nadvladavanje spomenutih ograničenja u realizaciji načela interkulturalnoga pristupa u nastavi stranih jezika. Rezultati istraživanja percepcije Autobiografije interkulturalnih susreta kao mogućega nastavnoga materijala za uporabu u nastavi stranih jezika provedenoga među 27 učitelja francuskoga jezika, pokazuju da učitelji francuskoga jezika imaju pozitivne stavove prema navedenome odgojno-obrazovnome alatu kao i da razumiju mogućnosti njegova doprinosa razvoju učeničkih interkulturalnih kompetencija. Istraživanje je također pokazalo da učitelji osnovnim preprekama za uvođenje Autobiografije interkulturalnih susreta u svoju nastavu smatraju ograničenost vremenom i materijalna sredstva, ali i nastavni program. Navedeni rezultati stoga navode na zaključak da su osnovni preduvjeti za uklapanje Autobiografije interkulturalnih susreta u nastavu stranih jezika kvalitetnije obrazovanje učitelja stranih jezika i poboljšanje materijalnih uvjeta na radnome mjestu, ali i rasterećenje predmetnih programa za strane jezike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija