Pregled bibliografske jedinice broj: 809264
Definiranje odgovornog jezičnog vrjednovanja
Definiranje odgovornog jezičnog vrjednovanja // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 4 (2016), 43; 287-296 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 809264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Definiranje odgovornog jezičnog vrjednovanja
(Defining accountable language assessment)
Autori
Lujić, Rea
Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 4
(2016), 43;
287-296
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
etičnost ; jezično vrjednovanje ; odgovornost ; jezični testovi
(accountability ; ethics ; language assessment ; language tests)
Sažetak
U ovome se radu raspravlja o konceptima etičnosti i odgovornosti na području jezičnog vrjednovanja kako bi se ponudila jedna od mogućih definicija odgovornog jezičnog vrjednovanja koja bi omogućila bolje razumijevanje i uporabu navedenoga koncepta. U prvome se dijelu rada predstavljaju opseg i vrste posljedica jezičnih vrjednovanja, a koje su u relevantnoj literaturi poznate kao povratni učinak, utjecaj i društvena valjanost te se raspravlja o odgovornosti u jezičnom vrjednovanju. U drugom dijelu rada se predstavljaju dva modela odgovornog jezičnog vrjednovanja: demokratski model jezičnog vrjednovanja (Shohamy, 2001) i okvir za analizu etičnosti jezičnog vrjednovanja (Estaji, 2011) na temelju kojih se analizira odgovornost u jezičnom vrjednovanju na primjerima dvaju standardiziranih jezičnih ispita- ispita stranoga jezika na državnoj maturi i jezičnog ispita koji omogućuje dobivanje međunarodno priznate diplome iz poznavanja stranoga jezika. U posljednjem se poglavlju definira odgovorno jezično vrjednovanje, izvode zaključci o njegovim osnovnim obilježjima i navode konkretni prijedlozi usmjereni povećanju odgovornosti u vrjednovanju u nastavi stranih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija