Pregled bibliografske jedinice broj: 809247
Razlike u stavovima učitelja i edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida
Razlike u stavovima učitelja i edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida // Unapređenje kvalitete života djece i mladih. Tematski zbornik - I dio / Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2015. str. 656-668 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 809247 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u stavovima učitelja i edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida
(Differences between teachers and educational rehabilitators in the attitudes towards the professional abilities of visually impaired educational rehabilitators)
Autori
Runjić, Tina ; Penava, Vlatka ; Ujdur, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih. Tematski zbornik - I dio
/ Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2015, 656-668
Skup
VI međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija, 19.06.2015. - 21.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stavovi; edukacijski rehabilitatori; učitelji; edukacijski rehabilitatori oštećena vida
(attitudes; educational rehabilitators; teachers; visually impaired educational rehabilitators)
Sažetak
Prema nizu istraživanja stavovi poslodavaca prema zapošljavanju osoba s invaliditetom nisu pozitivni, a to se najviše očituje u područjima procjene njihove profesionalne kompetencije kao i njihove komunikacije Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u stavovima učitelja i edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida. Istraživanje je provedeno na populaciji edukacijskih rehabilitatora i drugih stručnih suradnika koji su zaposleni u ustanovama čija je primarna djelatnost usmjerena na pružanje podrške osobama s oštećenjem vida na području Grada Zagreba. Ukupno je ispitano šezdeset i troje (N=63) ispitanika od čega je pedeset i dvoje (N=52) bilo edukacijskih rehabilitatora, a jedanaest (N=11) učitelja. Prikupljeni podaci o stavovima učitelja i edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida obrađeni su metodama multivarijatne analize (robustna diskriminacijska analiza) i univarijatne analize varijance. Razlike u procjeni utvrđene su u tri od četiri ispitana područja. Metodom univarijatne analize varijance utvrđeno je da su učitelji boljim procijenili profesionalne sposobnosti edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida na dvanaest od osamnaest varijabli, dok su edukacijski rehabilitatori te iste sposobnosti boljim procijenili na šest od osamnaest varijabli kod kojih se utvrdila statistički značajna razlika. Na temelju rezultata može se zaključiti da učitelji i edukacijski rehabilitatori imaju različite stavove prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida. Stavovi učitelja su pozitivnije usmjereni prema profesionalnim sposobnostima ove populacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb