Pregled bibliografske jedinice broj: 809242
Razlike u stavovima edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora s oštećenjem vida s obzirom na mjesto rada
Razlike u stavovima edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora s oštećenjem vida s obzirom na mjesto rada // Specijalna edukacija i rehabilitacija danas - VIII međunarodni naučni skup / Vuković, Mile (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2014. str. 323-334 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 809242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u stavovima edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora s oštećenjem vida s obzirom na mjesto rada
(Differences in the attitudes of educational rehabilitators towards the professional abilities of visually impaired educational rehabilitators regarding their workplace)
Autori
Penava, Vlatka ; Sikirić, Dominik ; Runjić, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Specijalna edukacija i rehabilitacija danas - VIII međunarodni naučni skup
/ Vuković, Mile - Beograd : Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2014, 323-334
ISBN
978-86-6203-061-0
Skup
8. međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 07.11.2014. - 09.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stavovi profesionalaca; osobe oštećena vida; profesionalna učinkovitost; radno mjesto
(attitudes of the professionals; visually impaired persons; professional efficiency; workplace)
Sažetak
Uspješno zapošljavanje osoba s oštećenjem vida ovisi o nizu faktora: osobnoj motivaciji, kvalitetnom obrazovanju, rehabilitaciji te pripremljenosti radne okoline za prihvat osobe s oštećenjem vida. Osim ovih faktora, veliku ulogu imaju i stavovi koje kolege imaju prema osobi s oštećenjem vida, odnosno prema njenim profesionalnim sposobnostima. Stavovi se češće temelje na osobnim nego realnim polazištima i u slučajevima nepripremljenosti radne sredine, odnosno nepoznavanja specifičnosti funkcioniranja osoba s oštećenjem vida, mogu nepovoljno djelovati na uspješnost profesionalne integracije ovih osoba. Kad se razmatraju stavovi edukacijskih rehabilitatora o profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora s oštećenjem vida, potrebno je u obzir uzeti prednost i važnost činjenice da ovi stručnjaci posjeduju veliku količinu znanja, kako o samoj populaciji s oštećenjem vida, tako i o znanjima i vještinama potrebnim stručnjaku kako bi uspješno obavljao posao na različitim radnim mjestima u području rehabilitacije. Stoga je cilj ovog istraživanja utvrditi postoje li razlike u stavovima edukacijskih rehabilitatora o profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora s oštećenjem vida s obzirom na mjesto zaposlenja ispitanika. Za potrebe istraživanja kreiran je upitnik tipa Likertove skale (pet izbora), naziva Upitnik o stavovima edukacijskih rehabilitatora o profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora s oštećenjem vida. Upitnik je primijenjen na uzorku od šezdeset i tri osobe (N=63) zaposlene u području integriranog obrazovanja, posebnog obrazovanja i različitih oblika rehabilitacijskog rada sa osobama s oštećenjem vida. Na temelju rezultata ovog istraživanja može se zaključiti da nije nađena razlika između skupina ispitanika u području učinkovitog izvršavanja radnih zadataka s osobama s invaliditetom različitih kliničkih slika. Razlika je djelomično utvrđena u području procjene, opservacije, evaluacije i izrade programa na području edukacijske rehabilitacije, zatim u području izvršavanje radnih zadataka iz domene edukacije i rehabilitacije osoba oštećena vida te u području pružanja edukacijsko-rehabilitacijske podrške na biopsihosocijalnom području razvoja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb