Pregled bibliografske jedinice broj: 808633
Suvremena nastavna tehnologija u nastavi glazbene kulture
Suvremena nastavna tehnologija u nastavi glazbene kulture, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 808633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremena nastavna tehnologija u nastavi glazbene kulture
(Modern teaching technologies in teaching of music)
Autori
Bradašić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
06.04
Godina
2016
Stranica
65
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
suvremena tehnologija; glazbene računalne igre; nastava glazbe; razredna nastava
(modern technology; computer music games; musical education; classroom teaching)
Sažetak
Nagla tehnološka digitalizacija obuhvatila je i područje obrazovanja. U današnje vrijeme učitelji teže tome da nastavni proces bude što moderniji, suvremeniji i interesantniji učeniku upravo koristeći različite medije prilikom održavanja nastavnih sati. Svrha ovoga diplomskoga rada bila je istražiti mogućnosti korištenja digitalnih medija u nastavi Glazbene kulture. U ožujku 2016. provedeno je istraživanje s učenicima i učiteljima o prihvaćenosti digitalnih medija u nastavi glazbe. Istraživanju su pristupili 41 učitelj/ica razredne nastave iz različitih krajeva Republike Hrvatske i 79 učenika od 1. do 4. razreda Osnove škole Ljudevita Gaja iz Nove Gradiške. U istraživanju se pošlo od sljedećih istraživačkih pitanja: Koja nastavna sredstava učitelji koriste u pripremanju nastave glazbe? Kojim digitalnim pomagalima učitelji upotpunjuju izvođenje nastave? Kakvo mišljenje učitelji imaju o korištenju digitalne tehnologije u nastavi glazbe? Što je učenicima interesantno, a što ne, na nastavi Glazbene kulture? Imaju li učenici naviku slušati/pjevati naučene pjesme/skladbe kod kuće? Jesu li učenici upoznati s glazbenim računalnim igrama? Proučavajući rezultate istraživanja došlo se do zaključka da su učitelji otvoreni prema uporabi digitalnih medija u nastavi glazbe. Razumiju prednosti korištenja digitalne tehnologije u nastavnom procesu, ali su najviše ograničeni na računalo pomoću kojega obrađuju gotovo sva područja glazbe. Potrebno je informirati učitelje i o ostalim medijima i računalnim programima kako bi nastavu dodatno osuvremenili. Iz rezultata anketnih upitnika za učenike došlo se do zaključka da su učenici već u toj dobi informatički pismeni, stoga ih i zanima digitalna tehnologija. Veliki broj učenika se samostalno služi računalom tako što slušaju skladbe i pjesmice, igraju računalne igre, ali nisu upoznati s glazbenim računalnim igrama. Ukoliko učitelje dodatno informiramo o raznim računalnim programima i igrama, učenicima će nastava glazbe biti još zanimljivija i poučnija. Također, nastavnim područjima poput slušanja glazbe ili sviranja koja učenicima nisu omiljena treba pristupiti na drugačiji način, možda baš uporabom digitalnih medija i programa. Učenici u konačnici vole nastavu Glazbene kulture stoga trebamo težiti da se takav odnos učenika prema glazbi održi te u tome zasigurno može doprinijeti i uporaba digitalne tehnologije koja je učenicima prihvatljiva i zanimljiva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(mentor)