Pregled bibliografske jedinice broj: 808618
ULOGA PEDAGOGA U PREVENCIJI RIZIČNIH PONAŠANJA KOD DJECE I MLADIH
ULOGA PEDAGOGA U PREVENCIJI RIZIČNIH PONAŠANJA KOD DJECE I MLADIH, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 808618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ULOGA PEDAGOGA U PREVENCIJI RIZIČNIH PONAŠANJA KOD DJECE I MLADIH
(ROLE PEDAGOGUES PREVENTION OF RISK BEHAVIOR IN CHILDREN AND YOUTH)
Autori
Bileta, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
01.07
Godina
2015
Stranica
140
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
rizična ponašanja; primarna prevencija rizičnih ponašanja; djeca/učenici; roditelji; preventivna uloga pedagoga; kompetencije pedagoga
(high-risk behaviors; primary prevention of high-risk behavior; children / students; parents; preventive role of educators; teachers’ competence)
Sažetak
Osnovni cilj ovog rada bio je ispitati stavove, mišljenja i motivaciju stručnih suradnika pedagoga o pojavnosti rizičnih ponašanja kod djece i mladih te provedbi prevencije u predškolskim i odgojno-obrazovnim ustanovama te na temelju prikupljenih informacija pružiti prikaz uloge pedagoga u području prevencije rizičnih ponašanja. Za potrebe istraživanja konstruiran je intervju koji je primijenjen na uzorku od 17 stručnih suradnika, predškolskih, osnovnoškolskih i srednjoškolskih pedagoga s područja grada Rijeke. Ostali pedagozi s područja grada Rijeke nisu bili u mogućnosti sudjelovati u istraživanju. Istraživanje je pokazalo kako ne postoje značajnije razlike u ostvarivanju preventivne uloge pedagoga s obzirom na vrstu ustanove u kojoj je ispitanik stručni suradnik pedagog (dječji vrtić, osnovna škola, srednja škola). Svi pedagozi uključeni u istraživanje, naglasili su da svoju preventivnu ulogu ostvaruju kroz ulogu koordinatora preventivnih programa, kroz savjetodavni rad te kroz samostalno provođenje nekih od preventivnih programa. Većina ispitanika/stručnih suradnika pedagoga (76 %) procijenila se kompetentnima za provedbu prevencije, odnosno za primjenu preventivnih programa. Čak 65 % ispitanika je navelo kako ih fakultet nije pripremio za primarnu prevenciju rizičnih ponašanja. Dva ispitanika (12 %) su izjavila da ih je fakultet pripremio za preventivno djelovanje, a tri ispitanika (18 %) da ih je djelomično pripremio. Svi su ispitanici naveli kako zamjećuju određene oblike rizičnih ponašanja kod djece/učenika u svojim ustanovama. Gotovo svi ispitanici naveli su kako se u njihovim ustanovama primjenjuju različiti preventivni programi te da iz njihove primjene proizlaze brojni pozitivni učinci, ali i određene poteškoće. Te poteškoće su najviše naglašene u preventivnoj suradnji sa roditeljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
The main objective of this study was to determine attitudes, opinions and motivation among school counselors on the incidence of children and youth high-risk behaviors, and the implementation of prevention in pre-school and educational institutions, and on the basis of the collected data to provide a review of the school counselor’s role in the domain of prevention of high-risk behavior. Interview questions that were constructed specifically for this study were applied to the sample of 17 school psychologists, and pre- school, primary and secondary school counselors from the city of Rijeka. Other school counselors from the city of Rijeka were not able to participate in the study. Research has shown that there were no significant differences in the achievement of the preventive role of school counselors with regard to the type of institution where the participant is the school counselor (kindergarten, primary school, secondary school). All school counselors involved in the study stressed that their preventive role is achieved through coordination of prevention programs, through counseling and through running a prevention program. Most participants/school counselors (76%) reported feeling competent to carry out or apply a prevention program. Survey indicates surprising 65% of respondents who stated that their faculty did not prepare them for primary prevention of high-risk behavior. Two participants (12%) stated that their faculty prepared them for carrying out preventive programs, and three participants (18%) stated that they were partially prepared. All participants stated that they noticed certain types of high-risk behavior among children/students in their institutions. Almost all participants said that their institutions carry out different prevention programs and many positive effects arise from these programs, but also some difficulties. These difficulties are commonly seen in cooperation with parents.
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)