Pregled bibliografske jedinice broj: 808594
Konceptualni projekt solarne bespilotne letjelice beskonačnog trajanja leta
Konceptualni projekt solarne bespilotne letjelice beskonačnog trajanja leta, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 808594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualni projekt solarne bespilotne letjelice beskonačnog trajanja leta
(Conceptual Design of the Solar Unmanned Vehicle of the Unlimited Endurance)
Autori
Dorocić, Damjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2015
Stranica
55
Mentor
Smojver, Ivica
Ključne riječi
bespilotna letjelica; beskonačno trajanje leta; fotonaponske ćelije; baterije; solarna energija; letjelica na solarni pogon
(Unmanned Aerial Vehicle; Unlimited Endurance; Photovoltaic Cells; Batteries; Solar Energy; Solar Powered Aircraft)
Sažetak
U uvodnom dijelu Diplomskog rada izvršen je pregled i opisan rad fotonaponskih ćelija, baterija i elektroničkih uređaja potrebnih za let zrakoplova prema unaprijed zadanim zahtjevima. S obzirom da se radi o maloj bespilotnoj letjelici, odabrani su uređaji što manje mase i potrošnje električne energije. Drugi dio rada sastoji se od niza iteracija u kojima su parametri od početnih pretpostavki konvergirali prema konačnoj konfiguraciji rješavanjem uočenih nedostataka. Najkompleksniji dio projekta je procjena mogućnosti konstruiranja letjelice na solarni pogon neograničenog trajanja leta uzimajući u obzir geografsko područje Republike Hrvatske. Osim ravnoteže između težine zrakoplova i ostvarenog uzgona, provedena je i analiza potrošene električne energije za rad pogonskog sustava i elektroničkih uređaja, te dobivene energije od Sunca pomoću fotonaponskih ćelija. Za ostvarivanje zahtjeva beskonačnog trajanja leta odabrana je konstrukcija s dovoljnim brojem fotonaponskih ćelija i baterija tako da je dobivena energija od Sunca veća od ukupno potrošene energije za let zrakoplova, te su dimenzionirani osnovni konstruktivni elementi zrakoplova. Takav zrakoplov mogao bi letjeti i po danu i po noći bez slijetanja. U radu je korišten program XFLR5 za aerodinamičku analizu krila i konstruiranje krila, trupa i repa, te konceptualne konfiguracije cijelog zrakoplova. U posljednjem dijelu rada provedena je optimizacija visine leta u ovisnosti o zahtjevima odabrane opreme i trajanja leta, a dobiveni rezultati obrađeni su u programskom paketu Microsoft Excel.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Ivica Smojver
(mentor)