Pregled bibliografske jedinice broj: 808406
Utjecaj televizije na predškolsku djecu
Utjecaj televizije na predškolsku djecu, 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu Odjel za komunikologiju, Zagreb
CROSBI ID: 808406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj televizije na predškolsku djecu
(The impact of television on the preschoolers)
Autori
Barišić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu Odjel za komunikologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2011
Stranica
84
Mentor
Mihaljević, Vine
Ključne riječi
mediji; odgoj; djeca; televizija
(media; education; children; television)
Sažetak
Na razvoj djece i na njihovo usvajanje novih spoznaja utječu svakako društvena okolina i vršnjaci, ali najvažniju ulogu u njihovu životu neprijeporno imaju njihovi roditelji i obitelj. Pored obitelji, vršnjaka, škole i društva na razvoj djece utječu i mediji s kojima se djeca susreću već od najranijih dana njihova života. Djeca naime danas jednostavno rastu okružena različitim medijima na koja se neprimjetno ali brzo naviknu i koja postaju sastavnicom njihova svakodnevnog ponašanja u obitelji, u igri i u vrtiću. U ovom diplomskom radu propitujemo kako mediji utječu na predškolsku djecu na temelju teorijsko-analitičkog propitivanja o utjecaju medij a posebice televizije, zatim na temelju vlastitog iskustva rada s djecom u vrtiću kao i na temelju dobivenih rezultata pilot projekta o upotrebi i utjecaju televiziji u predškolskoj dobi provedenog za potrebe ovoga rada. Posebna pak pozornost posvećena je odnosu televizije i djece koja najčešće gledaju televiziju rano ujutro kada se grupa okuplja i popodne nakon odmora i spavanja. Crtiće gledaju djeca od jasličke dobi do predškolaraca. To postaje velikim problemom, a posebice kada se ima u vidu da odgojitelji i roditelji najčešće nisu ni svjesni koliko gledanje televizije može negativno utjecati na djecu u razvoju. Djeci se često dozvoljava da bez kontrole gledaju što žele, te ih se nesvjesno potiče na provođenje vremena pred televizijom, samo da bi roditelji ili odgojitelji imali vremena za obavljanje nekih drugih poslova. U prvom poglavlju tematizira se aktivni odnos između medija i odgoja, o potrebi medijske pedagogije i medijskog odgojitelja kao i medijskoj etici koja se nalazi u temelju svakog medijskog djelovanja. Drugo pak poglavlje govori o odnosu medija i djece, o njihovom međusobnom odnosu, utjecaju na mentalni, psihološki, tjelesni razvoj djeteta, o navikama gledanja televizije te o manipulaciji medija kojoj su najčešće i najviše izloženi upravo najmlađi, djeca u predškolskoj dobi kao djeca, mladi i odrasli. Treće poglavlje je posvećeno govoru o televiziji, o navikama gledanja televizije sa strane djece, televiziji u dječjim sobama i o svim posljedicama kada djeca gledaju televiziju u svojim sobama, nasilje na televiziji i utjecaj nasilja na djecu, o pozitivnoj ulozi televizije koja govori o socijalizaciji djece pomoću televizije, crtanim filmovima koje djeca nedvojbeno najviše gledaju i kratko predstavljanje pilot projekta u dječjem vrtiću. Poznato je koliko i kako nasilje na televiziji utječe na djecu koja često nasilje s televizije prenose u svakodnevni život s vršnjacima. Često te televizijske nasilnike vide kao svoje uzore u životu, a većina se istraživača slaže s time da gledanje nasilja u djetinjstvu pridonosi povećanju nasilja kasnije u životu. Pored negativnog utjecaja, predstavlja se pozitivni utjecaj televizije na djecu od obrazovnog sustava gdje mediji pomažu u učenju i obrazovanju, lakšeg upoznavanja svijeta oko nas, do gledanja televizije koje smanjuje osjećaj boli kod djece. U četvrtom pak poglavlju predstavljeno je pilot istraživanje koje je provedeno u svrhu ovoga diplomskog rada te koje potvrđuje kako televizija znatno utječe na predškolsku djecu. U zaključno pak dijelu na temelju kritičkog društveno-kulturnog i odgojnog propitivanja televizije ističe se naglašena potreba za medijskom pedagogijom i pedagogijom medija kod svih aktera koji su odgovorni za razvoj djeteta od obitelji, škole do društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Vine Mihaljević
(mentor)