Pregled bibliografske jedinice broj: 808317
Uloga zadovoljstva i zaokupljenosti poslom učitelja u istraživačkoj nastavi prirode i društva
Uloga zadovoljstva i zaokupljenosti poslom učitelja u istraživačkoj nastavi prirode i društva, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 808317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga zadovoljstva i zaokupljenosti poslom učitelja u istraživačkoj nastavi prirode i društva
(The role of teachers' job satisfaction and job involvement in inquiry teaching of science and society)
Autori
Perković Krijan, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.03
Godina
2016
Stranica
224
Mentor
Opić, Siniša ; Rijavec, Majda
Ključne riječi
istraživačka nastava ; istraživačke aktivnosti ; metodičko znanje ; učitelji primarnog obrazovanja ; iskustvo istraživačke nastave tijekom formalnog obrazovanja ; Priroda i društvo ; stavovi prema radu ; zadovoljstvo poslom ; zaokupljenost poslom
(inquiry teaching ; inquiry based teaching ; pedagogical content knowledge ; primary school teachers ; experience related to learning through inquiry ; science and society ; job attitudes ; job satisfaction ; job involvement)
Sažetak
Teorijski dio rada obuhvaća definicije i pregled glavnih pojmova relevantnih za cilj i probleme ovog istraživanja. Prikazane su najvažnije odrednice istraživačke nastave, kao i najvažniji čimbenici koji su povezani s kvalitetom i kvantitetom provedbe istraživačke nastave prirode i društva. S obzirom da prethodna istraživanja do sada nisu ispitala ulogu zadovoljstva i zaokupljenosti poslom u provedbi istraživačke nastave, prikazana su teorijska razmatranja i istraživanja ovih stavova, a koja su teorijska podloga za neke od pretpostavki u ovom radu. Oslanjajući se na prethodna istraživanja istraživačke nastave i istraživanja iz područja organizacijske psihologije, provedeno je istraživanje s ciljem da se ispita odnos metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi prirode i društva i učestalosti njezine provedbe te utvrdi, moderira li učiteljevo zadovoljstvo i zaokupljenost poslom odnos između navedenih varijabli. Analiza se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja provedenog tijekom 2015. na slučajnom uzorku skupina od 320 učitelja primarnog obrazovanja s područja Istočne Hrvatske. Rezultati su pokazali da je razina metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi jako niska. Utvrđena je povezanost metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi i učestalosti provedbe istraživačke nastave u Prirodi i društvu. Također je utvrđena povezanost iskustva sudjelovanja u istraživačkoj nastavi tijekom osnovne i srednje škole i fakulteta s primjenom istraživačkih aktivnosti u Prirodi i društvu. Strukturalno modeliranje (n=283) je samo djelomično potvrdilo moderirajuću ulogu zadovoljstva i zaokupljenosti poslom. Zadovoljstvo poslom moderira samo u povezanosti metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi iskazanog u nastavnim pripremama i učestalosti primjene istraživačkih aktivnosti, dok zaokupljenost poslom moderira povezanost samoprocjene metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi i učestalosti primjene istraživačkih aktivnosti. Rezultati ovog istraživanja daju teorijski doprinos boljem shvaćanju odnosa metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi i provedbi istraživačke nastave, te uloge zadovoljstva i zaokupljenosti poslom, kao i razumijevanju odnosa iskustva tijekom formalnog obrazovanja s provedbom istraživačke nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek