Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 808317

Uloga zadovoljstva i zaokupljenosti poslom učitelja u istraživačkoj nastavi prirode i društva


Perković Krijan, Ivana
Uloga zadovoljstva i zaokupljenosti poslom učitelja u istraživačkoj nastavi prirode i društva, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 808317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga zadovoljstva i zaokupljenosti poslom učitelja u istraživačkoj nastavi prirode i društva
(The role of teachers' job satisfaction and job involvement in inquiry teaching of science and society)

Autori
Perković Krijan, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
21.03

Godina
2016

Stranica
224

Mentor
Opić, Siniša ; Rijavec, Majda

Ključne riječi
istraživačka nastava ; istraživačke aktivnosti ; metodičko znanje ; učitelji primarnog obrazovanja ; iskustvo istraživačke nastave tijekom formalnog obrazovanja ; Priroda i društvo ; stavovi prema radu ; zadovoljstvo poslom ; zaokupljenost poslom
(inquiry teaching ; inquiry based teaching ; pedagogical content knowledge ; primary school teachers ; experience related to learning through inquiry ; science and society ; job attitudes ; job satisfaction ; job involvement)

Sažetak
Teorijski dio rada obuhvaća definicije i pregled glavnih pojmova relevantnih za cilj i probleme ovog istraživanja. Prikazane su najvažnije odrednice istraživačke nastave, kao i najvažniji čimbenici koji su povezani s kvalitetom i kvantitetom provedbe istraživačke nastave prirode i društva. S obzirom da prethodna istraživanja do sada nisu ispitala ulogu zadovoljstva i zaokupljenosti poslom u provedbi istraživačke nastave, prikazana su teorijska razmatranja i istraživanja ovih stavova, a koja su teorijska podloga za neke od pretpostavki u ovom radu. Oslanjajući se na prethodna istraživanja istraživačke nastave i istraživanja iz područja organizacijske psihologije, provedeno je istraživanje s ciljem da se ispita odnos metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi prirode i društva i učestalosti njezine provedbe te utvrdi, moderira li učiteljevo zadovoljstvo i zaokupljenost poslom odnos između navedenih varijabli. Analiza se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja provedenog tijekom 2015. na slučajnom uzorku skupina od 320 učitelja primarnog obrazovanja s područja Istočne Hrvatske. Rezultati su pokazali da je razina metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi jako niska. Utvrđena je povezanost metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi i učestalosti provedbe istraživačke nastave u Prirodi i društvu. Također je utvrđena povezanost iskustva sudjelovanja u istraživačkoj nastavi tijekom osnovne i srednje škole i fakulteta s primjenom istraživačkih aktivnosti u Prirodi i društvu. Strukturalno modeliranje (n=283) je samo djelomično potvrdilo moderirajuću ulogu zadovoljstva i zaokupljenosti poslom. Zadovoljstvo poslom moderira samo u povezanosti metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi iskazanog u nastavnim pripremama i učestalosti primjene istraživačkih aktivnosti, dok zaokupljenost poslom moderira povezanost samoprocjene metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi i učestalosti primjene istraživačkih aktivnosti. Rezultati ovog istraživanja daju teorijski doprinos boljem shvaćanju odnosa metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi i provedbi istraživačke nastave, te uloge zadovoljstva i zaokupljenosti poslom, kao i razumijevanju odnosa iskustva tijekom formalnog obrazovanja s provedbom istraživačke nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Siniša Opić (mentor)

Avatar Url Majda Rijavec (mentor)

Avatar Url Ivana Perković Krijan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Perković Krijan, Ivana
Uloga zadovoljstva i zaokupljenosti poslom učitelja u istraživačkoj nastavi prirode i društva, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Perković Krijan, I. (2016) 'Uloga zadovoljstva i zaokupljenosti poslom učitelja u istraživačkoj nastavi prirode i društva', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Perkovi\'{c} Krijan, Ivana}, year = {2016}, pages = {224}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, istra\v{z}iva\v{c}ke aktivnosti, metodi\v{c}ko znanje, u\v{c}itelji primarnog obrazovanja, iskustvo istra\v{z}iva\v{c}ke nastave tijekom formalnog obrazovanja, Priroda i dru\v{s}tvo, stavovi prema radu, zadovoljstvo poslom, zaokupljenost poslom}, title = {Uloga zadovoljstva i zaokupljenosti poslom u\v{c}itelja u istra\v{z}iva\v{c}koj nastavi prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, istra\v{z}iva\v{c}ke aktivnosti, metodi\v{c}ko znanje, u\v{c}itelji primarnog obrazovanja, iskustvo istra\v{z}iva\v{c}ke nastave tijekom formalnog obrazovanja, Priroda i dru\v{s}tvo, stavovi prema radu, zadovoljstvo poslom, zaokupljenost poslom}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Perkovi\'{c} Krijan, Ivana}, year = {2016}, pages = {224}, keywords = {inquiry teaching, inquiry based teaching, pedagogical content knowledge, primary school teachers, experience related to learning through inquiry, science and society, job attitudes, job satisfaction, job involvement}, title = {The role of teachers' job satisfaction and job involvement in inquiry teaching of science and society}, keyword = {inquiry teaching, inquiry based teaching, pedagogical content knowledge, primary school teachers, experience related to learning through inquiry, science and society, job attitudes, job satisfaction, job involvement}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font