Pregled bibliografske jedinice broj: 808269
Primjena asistivne tehnologije u poticanju spremnosti za školu djeteta s razvojnim odstupanjima
Primjena asistivne tehnologije u poticanju spremnosti za školu djeteta s razvojnim odstupanjima // 11. interdisciplinarni kongres s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja" S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM
Varaždin, Hrvatska, 2016. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 808269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena asistivne tehnologije u poticanju spremnosti za školu djeteta s razvojnim odstupanjima
(The use of assistive technology in encouraging school readiness of child with developmental disabilities)
Autori
Tomašević, Ivka ; Pinjatela, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
11. interdisciplinarni kongres s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja" S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
asistivna tehnologija; razvojno odstupanje; fina motorika; pozornost; aktivnosti svakodnevnog života
(assistive technology; developmental disabilities; fine motor skills; attention; activities of daily living)
Sažetak
Asistivna tehnologija je pojam koji se odnosi na različite uređaje i usluge čiji je cilj pomoć osobama s invaliditetom i posebnim edukacijskim/rehabilitacijskim potrebama u boljem funkcioniranju u svakodnevnim aktivnostima i postizanju bolje kvalitete života. Suvremena istraživanja pokazuju da asistivna tehnologija može pomoći djeci predškolske dobi s teškoćama u razvoju u poticanju nekih svakodnevnih vještina kao što su: socijalne vještine, komunikacija, pažnja, razvoj fine i grube motorike, poboljšanje samopouzdanja i samostalnosti. Cilj ovog rada je utvrditi utječe li primjena edukacijsko-rehabilitacijskog programa uz upotrebu asistivne tehnologije na poboljšanje fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim poremećajem predškolske dobi. Uz primjenu asistivne tehnologije, program je obuhvaćao i elemente poticanja senzorne integracije, kreativnih terapija i drugih individualiziranih postupaka, kao i podršku, edukaciju i rad u obitelji. Program se provodio u obitelji djeteta s višestrukim teškoćama, kronološke dobi šest godina. U svrhu procjene i evaluacije korišteni su: Test senzomotoričke povijesti, Bruininks- Oseretsky test motoričkih vještina, Beery- Buktenica test vizualno-motoričke integracije, Ages and Stages Questionnaire (ASQ 60) i Check lista za procjenu razvoja fine motorike. Rezultati kvantitativne analize metodom INDIF pokazali su promjene na kontroliranim varijablama i pozitivne učinke primijenjenog edukacijsko-rehabilitacijskog programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(autor)