Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 808269

Primjena asistivne tehnologije u poticanju spremnosti za školu djeteta s razvojnim odstupanjima


Tomašević, Ivka; Pinjatela, Renata
Primjena asistivne tehnologije u poticanju spremnosti za školu djeteta s razvojnim odstupanjima // 11. interdisciplinarni kongres s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja" S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM
Varaždin, Hrvatska, 2016. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 808269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena asistivne tehnologije u poticanju spremnosti za školu djeteta s razvojnim odstupanjima
(The use of assistive technology in encouraging school readiness of child with developmental disabilities)

Autori
Tomašević, Ivka ; Pinjatela, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
11. interdisciplinarni kongres s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja" S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM

Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
asistivna tehnologija; razvojno odstupanje; fina motorika; pozornost; aktivnosti svakodnevnog života
(assistive technology; developmental disabilities; fine motor skills; attention; activities of daily living)

Sažetak
Asistivna tehnologija je pojam koji se odnosi na različite uređaje i usluge čiji je cilj pomoć osobama s invaliditetom i posebnim edukacijskim/rehabilitacijskim potrebama u boljem funkcioniranju u svakodnevnim aktivnostima i postizanju bolje kvalitete života. Suvremena istraživanja pokazuju da asistivna tehnologija može pomoći djeci predškolske dobi s teškoćama u razvoju u poticanju nekih svakodnevnih vještina kao što su: socijalne vještine, komunikacija, pažnja, razvoj fine i grube motorike, poboljšanje samopouzdanja i samostalnosti. Cilj ovog rada je utvrditi utječe li primjena edukacijsko-rehabilitacijskog programa uz upotrebu asistivne tehnologije na poboljšanje fine motorike, pozornosti i aktivnosti svakodnevnog života kod djeteta s razvojnim poremećajem predškolske dobi. Uz primjenu asistivne tehnologije, program je obuhvaćao i elemente poticanja senzorne integracije, kreativnih terapija i drugih individualiziranih postupaka, kao i podršku, edukaciju i rad u obitelji. Program se provodio u obitelji djeteta s višestrukim teškoćama, kronološke dobi šest godina. U svrhu procjene i evaluacije korišteni su: Test senzomotoričke povijesti, Bruininks- Oseretsky test motoričkih vještina, Beery- Buktenica test vizualno-motoričke integracije, Ages and Stages Questionnaire (ASQ 60) i Check lista za procjenu razvoja fine motorike. Rezultati kvantitativne analize metodom INDIF pokazali su promjene na kontroliranim varijablama i pozitivne učinke primijenjenog edukacijsko-rehabilitacijskog programa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Pinjatela (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tomašević, Ivka; Pinjatela, Renata
Primjena asistivne tehnologije u poticanju spremnosti za školu djeteta s razvojnim odstupanjima // 11. interdisciplinarni kongres s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja" S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM
Varaždin, Hrvatska, 2016. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Tomašević, I. & Pinjatela, R. (2016) Primjena asistivne tehnologije u poticanju spremnosti za školu djeteta s razvojnim odstupanjima. U: 11. interdisciplinarni kongres s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja" S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM.
@article{article, author = {Toma\v{s}evi\'{c}, Ivka and Pinjatela, Renata}, year = {2016}, keywords = {asistivna tehnologija, razvojno odstupanje, fina motorika, pozornost, aktivnosti svakodnevnog \v{z}ivota}, title = {Primjena asistivne tehnologije u poticanju spremnosti za \v{s}kolu djeteta s razvojnim odstupanjima}, keyword = {asistivna tehnologija, razvojno odstupanje, fina motorika, pozornost, aktivnosti svakodnevnog \v{z}ivota}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, author = {Toma\v{s}evi\'{c}, Ivka and Pinjatela, Renata}, year = {2016}, keywords = {assistive technology, developmental disabilities, fine motor skills, attention, activities of daily living}, title = {The use of assistive technology in encouraging school readiness of child with developmental disabilities}, keyword = {assistive technology, developmental disabilities, fine motor skills, attention, activities of daily living}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font