Pregled bibliografske jedinice broj: 807849
Upravljanje i više-objektna optimizacija rasporeda poslova autonomnih vozila na kontejenrskom terminalu
Upravljanje i više-objektna optimizacija rasporeda poslova autonomnih vozila na kontejenrskom terminalu // 35th Conference on Transportation Systems with International Participation AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2015 / Željko Šakić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2015. str. 71-74 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 807849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje i više-objektna optimizacija rasporeda poslova autonomnih vozila na kontejenrskom terminalu
(Modelling and multiobjective optimization for automated guided vehicles at container terminals)
Autori
Gudelj, Anita ; Krčum Maja ; Čorić, Mirko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
35th Conference on Transportation Systems with International Participation AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2015
/ Željko Šakić - Zagreb : Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2015, 71-74
Skup
35th Conference on Transportation Systems with International Participation AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2015
Mjesto i datum
London, Ujedinjeno Kraljevstvo; Zagreb, Hrvatska, 03.11.2015. - 08.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autonomna vozila ; MATLAB ; optimiranje
(automatic guided vehicles ; MATLAB ; optimization)
Sažetak
Ovaj se rad bavi upravljanjem prometom i optimizacijom rasporeda poslova u sustavu prometa autonomnih vozila (eng. automatic guided vehicle, AGV) na kontejnerskom terminalu. Primjena autonomnih vozila uvelike smanjuju troškove i povećavaju učinkovitost modernih industrijskih postrojenja pa i velikih pomorskih luka. U ovom radu je primjenom Petrijevih mreža prikazan model AGV sustava kontejnerskog terminala i implementirana je strategija upravljanja prometom AGV vozila koji se koriste na kontejnerskom terminalu. Cilj je upravljanja riješiti konflikte, uz izbjegavanje zaglavljenja u sustavu. Nadalje, u radu je primjenom više-objektnog genetskog algoritma određen optimalan raspored poslova AGV- ova. Glavni cilj optimiranja je minimalizirati ukupno vrijeme izvođenja svih poslova, kao i vrijeme čekanja AGV-ova na dizalice, jer se na taj način povećava protočnost cijelog terminala. Sporedni cilj je minimalizirati broj AGV koji su uključeni i održavaju protok u sustavu. Razvijeni algoritam je testiran primjenom računalne simulacije koristeći program MATLAB. U radu su prikazani rezultati simulacije i eksperimenta na stvarnom kontejnerskom terminalu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Temeljne tehničke znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Pomorski fakultet, Rijeka,
Pomorski fakultet, Split