Pregled bibliografske jedinice broj: 807685
Okusi boja u dizajnu ambalaže prehrambenih proizvoda
Okusi boja u dizajnu ambalaže prehrambenih proizvoda // INTERNATIONAL COLOUR DAY 21st MARCH 2016. THEME COLOUR IN SCIENCE AND ART
Zagreb, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 807685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Okusi boja u dizajnu ambalaže prehrambenih proizvoda
(Flavors of colour in packaging design of food)
Autori
Pibernik, Jesenka ; Dolić Jurica ; Cvitić Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
INTERNATIONAL COLOUR DAY 21st MARCH 2016. THEME COLOUR IN SCIENCE AND ART
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.03.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dizajn; ambalaža; prehrambeni proizvod; okus; boja
(design; packaging; food product; flavor; colour)
Sažetak
Istraživanja su pokazala da prodaja proizvoda uvelike ovisi o boji ambalaže. Iz razloga što kupci očekuju da boja na ambalaži reflektira boju prehrambenog proizvoda koji se unutra nalazi, odabir boja dizajneru može predstavljati kreativni izazov. Boje ambalaže moraju privući pažnju kupaca, uspostaviti raspoloženje, utjecati na misli i emocije ali i izazvati određeni osjet okusa u ustima. Ujedno, koloristička paleta treba diferencirati proizvod od konkurencije na tržištu, posebice iz razloga što su proizvodi slične vrste često puta smješteni na istu policu u supermarketima. Dizajner ambalaže treba odlučiti koju poruku želi odaslati kupcima te uskladiti značenje boje s tom porukom. Značenje boje je kulturološki ovisno pa tako, na primjer, zelena boja na ambalaži u većini europskih zemalja nosi značenje zdrave hrane i ekološkog certifikata dok je u Egiptu zelena nacionalna boja koju većina kupaca ne želi vidjeti odbačenom zajedno sa ambalažom. Stoga proizvođači boja u suradnji sa dizajnerima i potrošačima svake godine izbacuju na tržište nove boje namijenjene suvremenoj ambalaži. Nove boje potiču uzbuđenje, bude emocije i proširuju paletu kreativne komunikacije. Istovremeno, dok imenovanje novih boja postaje marketinški izazov, posebnu pažnju valja posvetiti standardizaciji imena boja, posebice zbog osoba sa poteškoćama u prepoznavanju boja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb