Pregled bibliografske jedinice broj: 807653
PRIKAZ HRVATSKOG IDENTITETA KROZ BOJE
PRIKAZ HRVATSKOG IDENTITETA KROZ BOJE // Međunarodni dan boje 2016
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 807653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRIKAZ HRVATSKOG IDENTITETA KROZ BOJE
(VIEW OF CROATIAN IDENTITY THROUGH COLOURS)
Autori
Cvitić, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Međunarodni dan boje 2016
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.03.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nacionalni identitet; kulturna baština; zemlja podrijetla; hrvatski kvadrati
(national identity; cultural heritage; country of origin; Croatian squares)
Sažetak
Vizualni element hrvatske prepoznatljivosti čine dva crvena kvadrata (u nekim slučajevima crveni i plavi kvadrat) koji su postali sinonim hrvatskog vizualnog identiteta. Isto tako bitno je spomenuti da motiv izmjeničnih kvadrata ne predstavlja ekskluzivno hrvatsku simboliku pri stvaranju vizualne prepoznatljivosti. Osim u sportu, crveni i bijeli kvadrati nisu prepoznatljivi kao isključivo hrvatski. Na primjer Microsoft ima puno više sredstava koje ulaže u promociju svojih proizvoda nego što to čini Hrvatska. Korporativni identiteti poznatih društava ne smiju biti razlogom odustajanja od kvadrata kao elementa hrvatskog vizualnog identiteta. Hrvatske kvadrate treba i dalje nadograđivati uz njihovo inteligentno provođenje. Potrebno je prije svega promisliti kako se hrvatski identitet može ukomponirati u identitet društva, njenih proizvoda ili usluge bez narušavanja emocionalnih karakteristika istih. Potrebno je promišljati što se može učiniti dizajnom kako bi se poboljšao imidž Hrvatske. U 21. stoljeću ono po čemu će države odmjeravati svoje snage i dominirati neće biti vojska, teri¬torij ili broj stanovnika nego moć privlačenja i karizma tzv. meka moć. Prema teoriji Josepha Nyea imidž zemlje, odnosno elementi meke moći ; njezine vrijednosti, kultura, način komuniciranja i ponašanja, moć privlačenja i zavođenja te njezina karizma mogu dijelom nadoknaditi, a ponekad i zasjeniti tradicionalne elemente tzv. tvrde moći. U meku moć spada i koncept zemlje porijekla. Zemlja porijekla je postala ključna za procijenjivanje proizvoda. Ona se može identificirati kao zemlja koju potrošači povezuju sa određenim proizvodom ili brendom, bez obzira na to gdje se proizvod zapravo izrađuje. Upotrebom boja i njihovom dominacijom kroz proizvode moguće je učiniti proizvode vidljivo hrvatskim. Ako govorimo o Hrvatskom identitetu to su boje crvena, bijela i plava ili njihove kombinacije. Time se postiže veća vidljivost hrvatskog identiteta i hrvatskih proizvoda na policama svjetskog tržišta. Stoga je važno usaditi vrijednosti o nacionalnom identitetu mladim generacijama kako bi kasnije u zreloj dobi postali svijesni tih istih vrijednosti, stvarali nove i cijenili sredinu u kojoj se nalaze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Politologija, Znanost o umjetnosti