Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 807591

Mogućnost odgoja i obrazovanja u kontekstu postmodernog pojma znanja


Komar, Zvonimir
Mogućnost odgoja i obrazovanja u kontekstu postmodernog pojma znanja // Odgoj u školi / Opić, Siniša ; Bilić, Vesna ; Jurčić, Marko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 223-250


CROSBI ID: 807591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnost odgoja i obrazovanja u kontekstu postmodernog pojma znanja
(The possibility of classical education in context of postmodern idea of knowledge)

Autori
Komar, Zvonimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Odgoj u školi

Urednik/ci
Opić, Siniša ; Bilić, Vesna ; Jurčić, Marko

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2015

Raspon stranica
223-250

ISBN
978-953-7210-85-4

Ključne riječi
postmoderna; ideja; bitak; priroda znanja; obrazovljivost; obrazovanje; odgoj;
(postmodernism; idea; being; nature of knowledge; possibility of education; education;)

Sažetak
U radu ćemo naznačiti zašto "odgoj i obrazovanje" uzimamo kao sintagmu i zašto ne govorimo posebno o odgoju, a posebno o obrazovanju. Uvodno ćemo pokušati identificirati gdje je zapravo temeljni izvor "krize" odgoja i obrazovanja. Pritom se nećemo kretati u oblasti deskripcije fenomena "krize odgoja i obrazovanja", jednako kao što se nećemo usredotočiti niti na (sasvim legitimnu) perspektivu odgojno-obrazovnih politika. Ono na što ćemo se usredotočiti jest bitna promjena u karakteru znanja, koja se desila u doba koje nazivamo "postmodernim". Nakon detaljnije analize novog načina legitimiranja znanja, promotriti ćemo što ova nova vrsta legitimacije znači za temeljne pedagogijske pojmove - prije svega one odgoja i obrazovanja, te zašto ovaj proces nužno, u samom poimanju i na teorijskoj razini dovodi do "krize". U tom novonastalom kontekstu promotriti ćemo što pad pojmova odgoja i obrazovanja, te uspon pojmova vještina i kompetencija znači za pedagogiju i pedagoške procese u smislu svrhe ovih procesa. Nakon toga, promotriti ćemo detaljnije dva temeljna konstituensa pojmova odgoja i obrazovanja - one obrazovljivosti i ideje istine, te ih opet dovesti u vezu sa postmodernim stanjem, kako bismo u izvornoj točki mogli vidjeti mjesta sukoba, kao i mjesta za potencijalno mišljenje alternativa. Kao zaključak ukratko naznačujemo misaoni put koji je u radu pređen te usmjeravamo pažnju na mjesta koja je potrebno dalje promišljati, ukoliko nam je stalo do toga da se pojmovi odgoja i obrazovanja ponovno ozbiljno shvate kao temeljni pojmovi pedagogije, te da se shvati kako oni ne mogu mirno koegzistirati sa nekim pojmovima koji im zapravo direktno protuslove.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zvonimir Komar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Komar, Zvonimir
Mogućnost odgoja i obrazovanja u kontekstu postmodernog pojma znanja // Odgoj u školi / Opić, Siniša ; Bilić, Vesna ; Jurčić, Marko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 223-250
Komar, Z. (2015) Mogućnost odgoja i obrazovanja u kontekstu postmodernog pojma znanja. U: Opić, S., Bilić, V. & Jurčić, M. (ur.) Odgoj u školi. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 223-250.
@inbook{inbook, author = {Komar, Zvonimir}, year = {2015}, pages = {223-250}, keywords = {postmoderna, ideja, bitak, priroda znanja, obrazovljivost, obrazovanje, odgoj, }, isbn = {978-953-7210-85-4}, title = {Mogu\'{c}nost odgoja i obrazovanja u kontekstu postmodernog pojma znanja}, keyword = {postmoderna, ideja, bitak, priroda znanja, obrazovljivost, obrazovanje, odgoj, }, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Komar, Zvonimir}, year = {2015}, pages = {223-250}, keywords = {postmodernism, idea, being, nature of knowledge, possibility of education, education, }, isbn = {978-953-7210-85-4}, title = {The possibility of classical education in context of postmodern idea of knowledge}, keyword = {postmodernism, idea, being, nature of knowledge, possibility of education, education, }, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font