Pregled bibliografske jedinice broj: 807587
Izvorna teorijska pedagogijska perspektiva
Izvorna teorijska pedagogijska perspektiva // Pedagogijska teorijska perspektiva / Palekčić, Marko (ur.).
Zagreb: Erudita, 2015. str. 79-113
CROSBI ID: 807587 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvorna teorijska pedagogijska perspektiva
(Genuine theoretical pedagogical perspective)
Autori
Komar, Zvonimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogijska teorijska perspektiva
Urednik/ci
Palekčić, Marko
Izdavač
Erudita
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
79-113
ISBN
978-953-7266-066
Ključne riječi
teorija; pedagogija; theoria; ideja; bitak; znanje
(theory; pedagogy; theoria; idea; being; knowledge)
Sažetak
Rad se bavi pokušajem iznalaženja onog izvornog specifično pedagogijske teorijske perspektive, a unutar izvornog grčkog pojma theoria razumljenog putem filološko-filozofksih izvida. U radu su promišljane relacije pojmova bitka, ideje, dijalogičnosti, dijalektičnosti i znanja, prije svega kroz Platona i Aristotela, nakon čega se pokušalo pronaći ono izvorno pedagogijsko implicirano tim temeljnim ontološkim i spoznajnoteorijskim pojmovima. U razlici spram te pozicije, izvršena je i kritička analiza teorija empirizma, pozitivizma i kritičkog racionalizma kao bitno nepedagogijskih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija