Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 807498

Cjeloživotno učenje Roma u multimedijskom okruženju


Lapat, Goran
Cjeloživotno učenje Roma u multimedijskom okruženju, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 807498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Cjeloživotno učenje Roma u multimedijskom okruženju
(Lifelong learning Roma in the multimedia environment)

Autori
Lapat, Goran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.09

Godina
2015

Stranica
247

Mentor
Matijević, Milan

Ključne riječi
Romi; formalno; neformalno i informalno obrazovanje; cjeloživotno učenje; medij
(Roma; formal and informal education; lifelong learning; media)

Sažetak
Uči se u školi, ali i izvan nje. Obrazovni sustav bi svakog pojedinca trebao pripremiti za (su)život u društvu, a u tome su mu saveznici društveno okruženje i novi mediji. Komunikaciju, korištenje raznih usluga, ali i rješavanje određenih poslova moguće je obaviti uz pomoć tih medija (Internet, Facebook, smartphone). Svi ti mediji zamišljeni su kako bi pojedincu olakšali ili pojednostavili svakodnevni život. No, što ako oni nisu dostupni ili možemo koristiti samo neke od njihovih funkcija? Velika većina Roma posjeduje medije starije generacije ili pak ih uopće ne posjeduje. Kako pripadaju takozvanoj x ili y generaciji, s punim pravom polažemo nade u moć novih medija u svrhu podizanja obrazovne razine i poticanje Roma na cjeloživotno učenje. Bez obzira na to koji segment želimo poboljšati (zdravstveni, stambeni, materijalni…) znanje je temelj i moć u ostvarenju tih ciljeva. Istraživanjem problematike obrazovanja Roma utvrđeno je postojanje brojnih poteškoća koje sprječavaju njihovo uspješno obrazovanje i stjecanje kvalifikacija: loš socioekonomski status, diskriminacija u društvu, nedovoljno razumijevanje jezika, nedovoljne potpore roditelja itd. Budući da novi mediji mogu imati različite primjene u okolini za učenje i obrazovanje, od nastavnih programa za učenje, igara za učenje, pokusa i simulacija, a osiguravaju prilike za samostalno i suradničko učenje nužno ih je promatrati iz perspektive cjeloživotnog učenja. Svojim karakteristikama u mogućnosti su dijelom nadomjestiti nedostatke obrazovanja Roma i osigurati prilike za cjeloživotno učenje. U svrhu utvrđivanja sadržaja i oblika cjeloživotnog učenja kod Roma, 2014. godine provedeno je istraživanje na uzorku skupina odraslih Roma (N=157). Uzorak je prigodan jer su podaci prikupljeni individualnim anketiranjem u prostorno odvojenim i izoliranim romskim naseljima slučajnim odabirom ispitanika. Upitnik „CUR- 2014“ sastojao se od 25 tvrdnji koje su ispitanici procjenjivali na skali Likertovog tipa. Znanstvenim pristupom i etnografskom metodom otkrivene su činjenice vezane za informalno i formalno učenje pripadnika romske etničke zajednice koje objašnjavaju njihovo odrastanje i život. Rezultati su pokazali da na važnost i potrebu cjeloživotnog učenja Roma u multimedijskom okruženju utječu njihova dob i obrazovna razina, dok na korisnost rezultata cjeloživotnog učenja utječu njihova dob, bračni status, obrazovna razina, zanimanje i vrsta medija koji koriste u svakodnevnom životu. Gdje se u svemu tome mogu vidjeti uloge najnovijih medija - Interneta, Facebooka, mobitela, kabelske i satelitske televizije te svega onoga što ovi mediji unose u ljudsku svakodnevnicu? Odgovor na to pitanje izazov je istraživačima i znanstvenicima u budućnosti. Rome je potrebno poticati na sudjelovanje u programima profesionalne izobrazbe i stjecanja radnih iskustava i što je više moguće, insistirati na njihovom cjeloživotnom učenju i u tom smjeru iskoristiti sve raspoložive medije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (mentor)

Avatar Url Goran Lapat (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lapat, Goran
Cjeloživotno učenje Roma u multimedijskom okruženju, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Lapat, G. (2015) 'Cjeloživotno učenje Roma u multimedijskom okruženju', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lapat, Goran}, year = {2015}, pages = {247}, keywords = {Romi, formalno, neformalno i informalno obrazovanje, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, medij}, title = {Cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje Roma u multimedijskom okru\v{z}enju}, keyword = {Romi, formalno, neformalno i informalno obrazovanje, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, medij}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lapat, Goran}, year = {2015}, pages = {247}, keywords = {Roma, formal and informal education, lifelong learning, media}, title = {Lifelong learning Roma in the multimedia environment}, keyword = {Roma, formal and informal education, lifelong learning, media}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font