Pregled bibliografske jedinice broj: 807468
Izravna grafička metoda u nastavi geografije u osnovnim i srednjim školama
Izravna grafička metoda u nastavi geografije u osnovnim i srednjim školama, 2015., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 807468 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izravna grafička metoda u nastavi geografije u osnovnim i srednjim školama
(Direct graphic method in teaching geography in primary and high schools)
Autori
Mesarić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.07
Godina
2015
Stranica
49
Mentor
Vuk, Ružica
Ključne riječi
nastavne metode; izravna grafička metoda; nastava geografije; osnovna škola; gimnazija
(teaching methods; geography classes; high schools; primary schools; direct graphical method)
Sažetak
Izravna grafička metoda u odnosu na druge nastavne metode predstavlja najučinkovitiji i najprilagodljiviji oblik prijenosa znanja učenicima. Korištenje navedene metode u obradi nastavnog sadrţaja geografije vrlo je učinkovito, a u nekim temama i prijeko potrebno. Temeljem analize 32 neposredno promatrana sata u osnovnim školama i gimnazijama (16 sati u osnovnim školama i 16 sati u gimnazijama) moţe se zaključiti da je izravna grafička metoda premalo zastupljena u obradi nastavnog sadrţaja geografije. U promatranim satovima navedena nastavna metoda zastupljena je s 21, 88 %. Prema nastavnom sadrţaju, najviše se koristi u obradi nastavnih sadrţaja prirodne (fizičke) geografije, dok je u manjem udjelu korištena za obradu nastavnih sadrţaja iz društvene i regionalne geografije. S obzirom vrstu škola, više je zastupljenija u gimnazijama nego u osnovnim školama. Kvantitativnom analizom dan je kritički osvrt na skice i dijagrame izraĎene na neposredno promatranim satovima, te konkretni prijedlozi za inovativnije korištenje izravne grafičke metode u satovima u kojima ona nije korištena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geologija, Demografija