Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 807361

Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika


Martinović, Vera; Vidulin, Sabina
Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 4; 573-588 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 807361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika
(Clasical (art) music and shaping of pupils' cultural identity)

Autori
Martinović, Vera ; Vidulin, Sabina

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 64 (2015), 4; 573-588

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
glazbena nastava ; nastavni plan i program ; umjetnost ; slušanje glazbe
(art ; listening to music ; music teaching ; Teaching Plan and Programme)

Sažetak
Škola teži oblikovanju kulturnog identiteta učenika. U tom su joj procesu partneri nastavni predmeti i sadržaji koji u svom nukleusu imaju umjetničku notu, a to je, između ostalih, glazbena umjetnost. Uloga glazbene kulture/glazbene umjetnosti značajna je utoliko što je primarna građa kojom se bavi umjetničko djelo, a osnovni zadatak slušanje i analiziranje glazbenih djela. Učenik ima priliku steći nova znanja i unaprijediti svoje glazbene vještine, u kontekstu umjetničko i kulturno vrijednog. U našemu radu opisujemo način rada s glazbenim djelom te naglašavamo važnost aktivnosti slušanja i upoznavanja glazbe kako bi učenici postali kritički slušatelji i poznavatelji glazbenih djela, ali ističemo i negativne trendove u nastavnoj praksi. Drugi dio rada bavi se analizom djela i skladatelja koja se predlažu u Nastavnom planu i programu. Uočava se dominacija skladbi iz svjetskog opusa nad skladbama nacionalnog opusa, i to u svim razredima, a rezultati ukazuju i na to da je skladatelj koji se najčešće i najviše puta pojavljuje i predlaže u programu, W. A. Mozart. Valjalo bi u postojeći popis predložiti nova djela te demonstrirati opus drugih skladatelja kako bi se unaprijedilo i obogatilo kulturno i umjetničko iskustvo učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Martinović, Vera; Vidulin, Sabina
Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 4; 573-588 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
Martinović, V. & Vidulin, S. (2015) Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (4), 573-588.
@article{article, author = {Martinovi\'{c}, Vera and Vidulin, Sabina}, year = {2015}, pages = {573-588}, keywords = {glazbena nastava, nastavni plan i program, umjetnost, slu\v{s}anje glazbe}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {64}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Umjetni\v{c}ka glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta u\v{c}enika}, keyword = {glazbena nastava, nastavni plan i program, umjetnost, slu\v{s}anje glazbe} }
@article{article, author = {Martinovi\'{c}, Vera and Vidulin, Sabina}, year = {2015}, pages = {573-588}, keywords = {art, listening to music, music teaching, Teaching Plan and Programme}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {64}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Clasical (art) music and shaping of pupils' cultural identity}, keyword = {art, listening to music, music teaching, Teaching Plan and Programme} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font