Pregled bibliografske jedinice broj: 807346
Računovodstvo konkurenata kao instrument strateškog informiranja managementa - hrvatska iskustva
Računovodstvo konkurenata kao instrument strateškog informiranja managementa - hrvatska iskustva // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 67 (2016), 01; 44-60 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 807346 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računovodstvo konkurenata kao instrument strateškog informiranja managementa - hrvatska iskustva
(Competitors' accounting as an instrument of management strategical informing - Croatian experience)
Autori
Zenzerović, Robert ; Černe, Ksenija ; Petrović, Gordana
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 67
(2016), 01;
44-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poslovno odlučivanje; strateško računovodstvo; računovodstvo konkurenata; analiza konkurencije
(decision making; strategic accounting; competitors' accounting; competitors analysis)
Sažetak
Računovodstvo konkurenata, kao središnji dio analize konkurencije, suvremeni je instrument strateškog informiranja menadžmenta koji, analizirajući prikupljene kvantitativne podatke o sadašnjem poslovanju konkurenata te podatke o konkurentima koji se odnose na bližu budućnost, nastoji menadžmentu osigurati kvalitetnu podlogu za donošenje strateških poslovnih odluka. Svrha rada je utvrditi specifične vrste te intenzitet korištenja tehnika računovodstva konkurenata prema veličini poslovnih subjekata, broju konkurenata na tržištu, stupnju konkurentnosti tržišta, prema tržišnoj poziciji anketiranih subjekata te prema vrsti konkurentske strategije. U radu su prezentirani rezultati istraživanja provedenog metodom anketiranja pri čemu su u izvođenju odgovarajućih zaključaka korištene statističke metode analize te induktivna metoda. Rezultati istraživanja sugeriraju kako se broj korištenih tehnika računovodstva konkurenata razlikuje ovisno o veličini poslovnih subjekata i njihovoj tržišnoj poziciji, dok vrsta konkurentske strategije, stupanj konkurentnosti tržišta, odnosno broj konkurenata na tržištu ne utječe značajno na broj korištenih tehnika. Tehnike računovodstva konkurenata intenzivnije koriste veliki poslovni subjekti te subjekti koji zauzimaju poziciju tržišnog lidera, sljedbenika i izazivača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit
- Journal of Economic Literature
- Scopus
- Directory of Open Access Journals (DOAJ)