Pregled bibliografske jedinice broj: 807287
Učeničko razumijevanje elektromagnetske indukcije
Učeničko razumijevanje elektromagnetske indukcije, 2015., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno - matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 807287 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničko razumijevanje elektromagnetske indukcije
(Student understanding of electromagnetic induction)
Autori
Makarun, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno - matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.07
Godina
2015
Stranica
59
Mentor
Planinić, Maja
Ključne riječi
elektromagnetska indukcija; nastava fizike
(electromagnetic induction; physics teaching)
Sažetak
Elektromagnetska indukcija je vrlo kompleksna pojava. Da bismo mogli razumjeti elektromagnetsku indukciju, moramo razumjeti i povezati velik broj fizikalnih koncepata, kao što su koncept magnetskog polja, magnetskog toka, magnetske sile, napona i struje. Potrebno je i poznavanje procedura poput primjene pravila desne ruke za odredivanje smjera magnetske sile. Učenicima su ti koncepti vrlo apstraktni i teško ih savladavaju. Zbog toga nastaju velike poteškoće u rješavanju problema s elektromagnetskom indukcijom. U ovom su radu prikazani rezultati istraživanja provedenog na 66 učenika trećeg razreda srednje škole, koje je imalo za cilj ispitati učeničko razumijevanje elektromagnetske indukcije i ključnih koncepata magnetizma koji su vezani uz nju. Učenici su rješavali pisani test od osam zadataka uz koje su trebali dati i svoja obrazloženja. Analiza rezultata pokazala je vrlo slabo učeničko razumijevanje ispitivanih pojmova, što upućuje na to da su potrebne značajne promjene u pristupu nastavi elektromagnetizma u srednjim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Maja Planinić
(mentor)