Pregled bibliografske jedinice broj: 807284
Razvoj učeničkog razumijevanja astronomije kroz nastavu fizike
Razvoj učeničkog razumijevanja astronomije kroz nastavu fizike, 2015., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno - matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 807284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj učeničkog razumijevanja astronomije kroz nastavu fizike
(Development of student understanding of astronomy through physics teaching)
Autori
Perković Kušić, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno - matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.03
Godina
2015
Stranica
71
Mentor
Planinić, Maja
Ključne riječi
astronomija; nastava fizike
(astronomy; physics teaching)
Sažetak
U Hrvatskoj tek u rijetkim srednjim školama postoji izborna nastava astronomije. Učenici o svemiru, Sunčevom sustavu i astronomskim pojavama koje su vezane i utječu na život na Zemlji, mogu naučiti iz drugih predmeta s kojima je astronomija povezana. Najviše takvih sadržaja ima u fizici. Na osnovi miskoncepcija koje su ustanovljene prijašnjim istraživanjima i astronomskim sadržajem koji se po programu obrađuje kroz nastavu fizike, osmislila sam test od 30 pitanja. Test sam provela na 135 učenika prvih i četvrtih razreda, iz tri različite srednje škole, kako bih ispitala kakvo je njihovo poznavanje osnovnih ideja iz astronomije te koje miskoncepcije imaju i koliko im nastava fizike pomaže da ih napuste. Pokazalo se da postoji razlika, iako ne jako velika. Učenici četvrtog razreda očekivano su test nešto bolje riješili, no neke miskoncepcije pokazale su se vrlo čvrste te su se pojavile i u prvom i u četvrtom razredu. Dani su primjeri kako bi se kroz nastavu fizike te pogrešne ideje mogle promijeniti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Maja Planinić
(mentor)