Pregled bibliografske jedinice broj: 807238
Istraživanje otpora potopljenog dijela jedrilice klase Optimist
Istraživanje otpora potopljenog dijela jedrilice klase Optimist, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 807238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje otpora potopljenog dijela jedrilice klase Optimist
(Research of sailboat class Optimist hull resistance)
Autori
Vasilj, Andrej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
04.12
Godina
2015
Stranica
61
Mentor
Šavar, Mario
Ključne riječi
Otpor broda; jedrlica
(Hul l resistance; sailboat)
Sažetak
U ovom radu su istražene promjene hidrodinamičkog otpora i momenta zakreta uronjenog dijela trupa jedrilice klase ’Optimist”. Promatrana je ovisnost hidrodina- mičkih sila o dva parametra: kutu zakreta kormila i kutu bočnog nagiba jedrilice. Trodimenzionalna geometrija je modelirana u programskom paketu Solidworks, dok je proračunska domena izrađena u programskom paketu Salome. Istisnina je- drilice je automatski generirana koristeći prethodno navedene programske pakete i to za masu jedrilice od 35 kg te srednju masu jedriličara od 45 kg. Domena je ispunjena mrežom konačnih volumena koristeći programski paket cfMesh. Mreža je izrađena strukturirano koristeći heksaedarske ćelije, uz korištenje manjeg broja prijelaznih tetraedarskih i piramidalnih ćelija kao i trokutnih prizmi kako bi se očuvala geometrijska definicija rubova. Ulazni parametri strujanja su definirani uniformno, prema zadanoj brzini jedri- lice od 1.5 m/s tj. 3 čvora. Simulacije su izvedene stacionarnim proračunom, koristeći k − ω SST model turbulencije i standardne zidne funkcije. Kako bi se pojednostavnio proračun i skratilo vrijeme računanja, zanemaren je utjecaj valova te je rubni uvjet simetrije definiran na mjestu slobodne površine. Izrađene su simulacije za šest konfiguracija položaja kormila, dva položaja boč- nog nagiba te četiri kombinacije bočnog nagiba i zakreta kormila. Prikazana su polja raspodjele transportiranih fizikalnih veličina kako bi se dobio uvid u procese strujanja u okolici uronjenog dijela trupa. Analizom rezultata su utvrđeni doprinosi viskoznih i tlačnih hidrodinamičkih sila sveukupnom otporu. Također prikazane su krivulje promjene hidrodinamičkih momenta zakreta s promjenom navedenih para- metara. Konačno, dan je zaključak o kvaliteti pojedine konfiguracije na temelju dobivenih proračunskih podataka.
Izvorni jezik
Engleski