Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 8070

Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci


Babić, Nada; Irović, Stanislava; Krstović, Jasna
Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (1997), 4-5; 551-575 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 8070 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci
(The adult's system of values, educational practise and developmental effects)

Autori
Babić, Nada ; Irović, Stanislava ; Krstović, Jasna

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 6 (1997), 4-5; 551-575

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
implicitna pedagogija; odgoj; socijalizacija; kontinuitet i diskontinuitet odgoja
(implicit pedagogy; education; socialization; continuity and discontinuity of education)

Sažetak
Istraživanja 70.ih i 80-ih godina aktualizirala su problem odrastanja i razvoja djece u sklopu učenja kojih je zajednička osobina isticanje bitnosti ranog djetetovog iskustva s odraslima i međusobnog djelovanja internaliziranog modela odraslih i osobina djeteta. U radu se razmatraju vjerovanja ( o djetetu, razvoju, odgoju ) i ponašanja odraslih - roditelja i odgojitelja, njihovi mogući učinci u odgajanju odnosno razvoju djece te mogući i stvarni kontrasti u odnosu roditelji-neroditelji. Opća dominantna pitanja u istraživanjima implicitne pedagogije roditelja tiču se naravi roditeljskih vjerovanja, njihovog podrijetla, odnosa između vjerovanja iponašanja, veze između vjerovanja roditelja i djetetovog razvoja. Roditeljeva vjerovanja o djetetovu razvoju te njegova procjena djetetovih mogućnosti utječu na način ponašanja: sofisticiraniji sustav roditeljevog vjerovanja i točnija procjena rezultirat će njegovim adaptivnijim ponašanjem. Tumačenje naravi vjerovanja, njihovog odnosa prema konkretnom ponašanju te njihovih razvojnih učinaka pretpostavlja uvažavanje činjenica o kulturnoj pozadini vjerovanja i motivacijsko afektivnim potrebama roditelja. Istraživanje implicitne pedagogije odgojitelja na razini ciljeva i osobina djeteta govore o prividnoj suglasnosti između programskih ciljeva i ciljeva odgojitelja, o socijalizaciji kao temeljnoj vrijednosti te o tome da odgojitelji preferiraju one osobine koje su preduvjet uspostavljanja komunikacije i ostvarivanja odgojnih utjecaja. Narav i stupanj konzistentnosti vrijednosnog sustava i ponašanja roditelja i odgojitelja uvjetuju kontinuitet i /ili diskontinuitet odgoja. Konkretnije, vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i njihova odgojna praksa osnovne su determinante utjecaja na djetetovo ponašanje i njegov razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122002

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Stanislava Irović (autor)

Avatar Url Nada Babić (autor)

Avatar Url Jasna Krstović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Babić, Nada; Irović, Stanislava; Krstović, Jasna
Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (1997), 4-5; 551-575 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Babić, N., Irović, S. & Krstović, J. (1997) Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (4-5), 551-575.
@article{article, author = {Babi\'{c}, Nada and Irovi\'{c}, Stanislava and Krstovi\'{c}, Jasna}, year = {1997}, pages = {551-575}, keywords = {implicitna pedagogija, odgoj, socijalizacija, kontinuitet i diskontinuitet odgoja}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {6}, number = {4-5}, issn = {1330-0288}, title = {Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni u\v{c}inci}, keyword = {implicitna pedagogija, odgoj, socijalizacija, kontinuitet i diskontinuitet odgoja} }
@article{article, author = {Babi\'{c}, Nada and Irovi\'{c}, Stanislava and Krstovi\'{c}, Jasna}, year = {1997}, pages = {551-575}, keywords = {implicit pedagogy, education, socialization, continuity and discontinuity of education}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {6}, number = {4-5}, issn = {1330-0288}, title = {The adult's system of values, educational practise and developmental effects}, keyword = {implicit pedagogy, education, socialization, continuity and discontinuity of education} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CC/S& BS
  • Social SciSearch( Online database
  • Research Alert ( Current awareness service) Philadelphia
  • PA
  • USA
  • and Sociological Abstract
  • San Diego
  • CA
  • USA.





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font