Pregled bibliografske jedinice broj: 8070
Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci
Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (1997), 4-5; 551-575 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 8070 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci
(The adult's system of values, educational practise and developmental effects)
Autori
Babić, Nada ; Irović, Stanislava ; Krstović, Jasna
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 6
(1997), 4-5;
551-575
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
implicitna pedagogija; odgoj; socijalizacija; kontinuitet i diskontinuitet odgoja
(implicit pedagogy; education; socialization; continuity and discontinuity of education)
Sažetak
Istraživanja 70.ih i 80-ih godina aktualizirala su problem odrastanja i razvoja djece u sklopu učenja kojih je zajednička osobina isticanje bitnosti ranog djetetovog iskustva s odraslima i međusobnog djelovanja internaliziranog modela odraslih i osobina djeteta. U radu se razmatraju vjerovanja ( o djetetu, razvoju, odgoju ) i ponašanja odraslih - roditelja i odgojitelja, njihovi mogući učinci u odgajanju odnosno razvoju djece te mogući i stvarni kontrasti u odnosu roditelji-neroditelji. Opća dominantna pitanja u istraživanjima implicitne pedagogije roditelja tiču se naravi roditeljskih vjerovanja, njihovog podrijetla, odnosa između vjerovanja iponašanja, veze između vjerovanja roditelja i djetetovog razvoja. Roditeljeva vjerovanja o djetetovu razvoju te njegova procjena djetetovih mogućnosti utječu na način ponašanja: sofisticiraniji sustav roditeljevog vjerovanja i točnija procjena rezultirat će njegovim adaptivnijim ponašanjem. Tumačenje naravi vjerovanja, njihovog odnosa prema konkretnom ponašanju te njihovih razvojnih učinaka pretpostavlja uvažavanje činjenica o kulturnoj pozadini vjerovanja i motivacijsko afektivnim potrebama roditelja. Istraživanje implicitne pedagogije odgojitelja na razini ciljeva i osobina djeteta govore o prividnoj suglasnosti između programskih ciljeva i ciljeva odgojitelja, o socijalizaciji kao temeljnoj vrijednosti te o tome da odgojitelji preferiraju one osobine koje su preduvjet uspostavljanja komunikacije i ostvarivanja odgojnih utjecaja. Narav i stupanj konzistentnosti vrijednosnog sustava i ponašanja roditelja i odgojitelja uvjetuju kontinuitet i /ili diskontinuitet odgoja. Konkretnije, vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i njihova odgojna praksa osnovne su determinante utjecaja na djetetovo ponašanje i njegov razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CC/S& BS
- Social SciSearch( Online database
- Research Alert ( Current awareness service) Philadelphia
- PA
- USA
- and Sociological Abstract
- San Diego
- CA
- USA.