Pregled bibliografske jedinice broj: 806798
EDUKACIJA BOLESNIKA I OBITELJI NAKON PREBOLJENOG INFARKTA MIOKARDA
EDUKACIJA BOLESNIKA I OBITELJI NAKON PREBOLJENOG INFARKTA MIOKARDA, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Medicinski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 806798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
EDUKACIJA BOLESNIKA I OBITELJI NAKON PREBOLJENOG INFARKTA MIOKARDA
(Patient and family education after myocardial infarction)
Autori
Majić, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
28.01
Godina
2014
Stranica
23
Mentor
Selthofer-Relatic, Kristina
Ključne riječi
infarkt miokarda; sekundarna prevencija; prehrana; fizička aktivnost
(myocardial infarction; secundary prevention; diet; physical activity)
Sažetak
Infarkt miokarda je akutna bolest srca nastala zbog naglog prekida protoka krvi kroz koronarne arterije. Jedna je od najčešćih suvremenih bolesti, posebice našeg podneblja. Cilj je završnog rada prikazati edukaciju bolesnika i obitelji, prikazati važnost individualnog i holističkog pristupa bolesniku te istaknuti ulogu medicinske sestre/tehničara u edukaciji i zdravstvenom odgoju bolesnika i članova obitelji. Edukacija bolesnika i njegove obitelji najvažnija je i najčešće primjenjivana intervencija sestre u kućnom zbrinjavanju bolesnika. Važno je odabrati pravo vrijeme za poučavanje jer kada su bolesnik ili obitelj u krizi, oni u pravilu ne mogu zadovoljavati potrebe za učenjem. Procjena edukativnih potreba bolesnika odnosi se na njegovu razinu znanja o infarktu miokarda, želju i potrebu da nauči više i koliko je spreman naučeno primijeniti u praksi. Dugotrajno zbrinjavanje bolesnika nakon preboljenog infarkta miokarda treba provoditi s ciljem unapređenja i vraćanja zdravlja, a odnosi se na sve aspekte funkcioniranja: fizičko, psihičko, duhovno, ekonomsko, socijalno i radno. Najčešći problemi iz područja zdravstvene njege kod bolesnika nakon preboljenog infarkta miokarda jesu smanjeno podnošenje napora, pretilost, smanjena mogućnost brige o sebi te visok rizik za pad. U radu je prikazano rješavanje nekih od najčešćih problema, koji su istaknuti kod bolesnika: nezdravstveno ponašanje, pretilost i zabrinutost ; primjenom plana zdravstvene njege provođenog kroz tri uzastopne posjete medicinske sestre. Edukacija bolesnika ima svoj pozitivan ishod na zdravstveno stanje ukoliko bolesnik promjeni ponašanje i prihvati novi stil života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Klinički bolnički centar Osijek,
Medicinski fakultet, Osijek
Profili:
Kristina Selthofer-Relatić
(mentor)