Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 806632

Analiza dinamike ¼ modela ovjesa automobila


Ćatić, Jasmin
Analiza dinamike ¼ modela ovjesa automobila, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Tehnički fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 806632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza dinamike ¼ modela ovjesa automobila
(Dynamic analysis of ¼ car suspension model)

Autori
Ćatić, Jasmin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Tehnički fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
18.09

Godina
2015

Stranica
48

Mentor
Braut, Sanjin

Ključne riječi
Analiza dinamike; ¼ model ovjesa automobila
(Dynamic analysis; ¼ car suspension model)

Sažetak
Prethodnu analiza vršena je u Simulniku koji je sastavni dio Matlaba. Ovaj program omogućuje uvid u ponašanje ovjesa vozila, u prethodno ispitanim situacijama. Simulacijom se može usporediti što se događa sa kotačem automobila i samim automobilom prilikom prelaska preko definiranih prepreka. Prelaskom automobila preko umjetne izbočine, vertikalno ubrzanje kotača višestruko je veće od vertikalnog ubrzanja ¼ mase automobila, iz razloga što je krutost kotača puno veća od krutosti ovjesa automobila, te je masa kotača puno manja, pa je naposljetku odziv kotača puno brži. To znači da će ¼ automobila mekanije podnijeti taj prelazak, tj. poskakivanje automobila će biti malo. Povećavanjem prilazne brzine razlika između tih ubrzanja biva sve većom, jer vrijeme prelaska i kontakt sa izbočinom su kraći. Dakle, može se zaključiti da brži prelazak preko izbočine podnosimo ugodnije. Nažalost, to se plaća većim opterećenjem na sustav ovjesa automobila, što pridonosi njegovoj manjoj djelotvornosti i trajnosti. Isti slučaj je i kod vertiklanih brzina kotača i ¼ vozila. Budući da je masa ¼ vozila puno veća od mase kotača, kotač je priljubljen uz cestu ili površinu po kojoj se automobil kreće. Iz toga razloga, vertikalni pomak kotača ima tendenciju smanjivanja sa povećanjem brzine, ali u ovom slučaju ta promjena je neznatna. Vertikalni pomak ¼ vozila je manji sa povećanjem prilazne brzine, jer je kraće vrijeme prelaska preko izbočine. Ukoliko je brzina prilaska izbočini dovoljno velika, može doći do odvajanja automobila od površine prelaskom preko izbočine, pa će tako vertikalni pomaci i kotača i 1/4 vozila biti mali. Osim prelaska automobila preko umjetne izbočine, simulacija je vršena i na prelazak preko više različitih nadvišenja, pri konstantnoj brzini. U stvarnosti bi to predstavljalo npr. penjanje na nogostup ili pločnik. Tu se može zaključiti da je ponašanje slično u sva tri slučaja, jer vertikalna ubrzanja i brzine imaju samo veće vrijednosti, povećanjem nadvišenja. Razlika se uočava u vertikalnom pomaku ¼ vozila, koji je veći od vertikalnog pomaka kotača, i prema grafovima se da zaključiti da je s većim nadvišenjem veća i tendencija poskakivanja automobila, prilikom prelaska preko nadvišenja. Za kraj može se reći da ove simulacije i usporedbe dokazuju sve ono sa čime se zapravo i susrećemo prilikom vožnje automobila, te da jedino o našoj vožnji, zahtjevima, kao i našem izboru ovjesa, ovisi njegova upotrebljivost i trajnost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo, Temeljne tehničke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Sanjin Braut (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćatić, Jasmin
Analiza dinamike ¼ modela ovjesa automobila, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Tehnički fakultet, Rijeka
Ćatić, J. (2015) 'Analiza dinamike ¼ modela ovjesa automobila', diplomski rad, preddiplomski, Tehnički fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}ati\'{c}, Jasmin}, year = {2015}, pages = {48}, keywords = {Analiza dinamike, ¼ model ovjesa automobila}, title = {Analiza dinamike ¼ modela ovjesa automobila}, keyword = {Analiza dinamike, ¼ model ovjesa automobila}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}ati\'{c}, Jasmin}, year = {2015}, pages = {48}, keywords = {Dynamic analysis, ¼ car suspension model}, title = {Dynamic analysis of ¼ car suspension model}, keyword = {Dynamic analysis, ¼ car suspension model}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font