Pregled bibliografske jedinice broj: 806563
Kultura slobodnoga vremena
Kultura slobodnoga vremena // Mlado klasje, XXXXII (2016), 42; 6-7 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 806563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura slobodnoga vremena
(Culture Leisure)
Autori
Brust Nemet, Maja
Izvornik
Mlado klasje (1332-6201) XXXXII
(2016), 42;
6-7
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kultura ; slobodno vrijeme ; izvannastavne aktivnosti ; povjesničari
(culture ; leisure ; extracurricular activities ; historians)
Sažetak
Slobodno vrijeme pruža velike mogućnosti za kulturni i stvaralački razvoj ličnosti. U odgojno-obrazovnom sustavu njegovo je najčešće provođenje unutar izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Svojom životnošću, sadržajima i oblicima slobodno vrijeme primjenjivo je i interpolirano u život djece i mladih. Slobodno vrijeme pretpostavlja vrijeme ispunjenja kreativnim djelovanjem i aktivnostima na osobnom razvoju i usavršavanju učenika i učitelja. U području odgojno-obrazovnog rada izvannastavnih aktivnosti učitelji imaju najveću slobodu formiranja, organiziranja i usmjeravanja učenika, a kreativan i prilagodljiv voditelj pri tome može ostvarivati i svoje interese i sposobnosti te kreirati pozitivno ozračje dostupno svim učenicima i učiteljima. Izvannastavne aktivnosti i u školi sutrašnjice moraju zadržati status stvaralačkih aktivnosti, temeljiti se na učenikovom i učiteljevom slobodnom izboru, rasterećivati učenike i biti izvor radosti. Škola bi trebala postati učeća zajednica kako djece tako i njihovih učitelja, jer su izvannastavne aktivnosti mjesto koje je ispunjeno radošću, uzbuđenjem i uspjehom te nisu potrebne ocjene kako bi motivirale učenike. Kao primjer dobre prakse ističu se Povjesničari kao jedna od najučestalijih izvannastavnih aktivnosti u hrvatskim školama, a kroz koju se uvažava važno načelo u našim školama, načelo zavičajnosti, kao odraz šire društvene zajednice, regije u kojoj djeluje škola, što je posebice važno za stjecanje socijalnih, građanskih i interkulturalnih znanja, vještina i sposobnosti, odnosno kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(autor)