Pregled bibliografske jedinice broj: 806370
Percepcija e-knjige studenata u Hrvatskoj
Percepcija e-knjige studenata u Hrvatskoj // Libellaruim, časopis za istraživanje pisane riječi, knjige i baštinskih ustanova, 8 (2015), 2; 65-80 doi:10.15291/libellarium.v0i0.236 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 806370 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija e-knjige studenata u Hrvatskoj
(E-book perception of Croatian students)
Autori
Badurina, Boris ; Serdarušić, Hrvojka
Izvornik
Libellaruim, časopis za istraživanje pisane riječi, knjige i baštinskih ustanova (1846-9213) 8
(2015), 2;
65-80
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
e-knjiga ; studentska populacija ; percepcija e-knjige ; definicija e-knjige
(e-book ; student population ; perception of e-book ; definition of e-book)
Sažetak
Cilj rada je dati, barem djelomično, odgovor na pitanje kako studenti percipiraju e-knjigu vodeći računa o pojavnosti e-knjige s kojom se susreću te kako je definiraju. Rezultati istraživanja provedenog na studentskoj populaciji pokazuju da se iskustvo e-knjige ispitanih studenata uglavnom odnosi na elektroničke, pdf inačice tiskanih knjiga. Uređaji koji se koriste za čitanje su uglavnom računala, u manjoj mjeri tablet računala dok se e-čitači gotovo uopće ne koriste. Iskustvo čitanja, odnosno korištenja e-knjige uvelike utječe na stavove o e-knjizi. Sam pojam e-knjige studenti uglavnom definiraju kao elektroničku inačicu tiskane knjige koja se čita na računalu, što se gotovo u potpunosti poklapa s oblikom e-knjige s kojim se najčešće susreću. U pogledu vrste literature, studenti u značajno većoj mjeri u e-obliku čitaju znanstvenu, odnosno stručnu ili ispitnu literaturu nego književnost ili publicistiku. Od ispitanih karakteristika e-knjige, ispitani studenti pozitivno ocjenjuju korisnost i praktičnost te dostupnost e-knjige, a negativno doživljaj čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti