Pregled bibliografske jedinice broj: 806209
Modeli kompetencija za društvo znanja
Modeli kompetencija za društvo znanja // Suvremene teme / Contemporary Issues, 6 (2013), 1; 86-100 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 806209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli kompetencija za društvo znanja
(Competency Models for a Knowledge-Based Society)
Autori
Račić, Marta
Izvornik
Suvremene teme / Contemporary Issues (1849-2428) 6
(2013), 1;
86-100
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kompetencije ; ishodi učenja ; kurikulum ; kurikulumski pristup ; društvo znanja
(competencies ; learning outcomes ; curriculum ; curriculum approach ; knowledge-based society)
Sažetak
Kompetencije, ishodi ucenja kao i kurikulumski pristup, kljucne su teme i pitanja na podrucju nacionalnog obrazovanja koje dominiraju pedagoškom teorijom i stvarnošcu od pocetka procesa pristupanja Europskoj uniji. Kako politickom uvjetovanošcu, tako i nužnim društvenim procesom europeizacije, obrazovne politike djeluju i mijenjaju okvire nacionalnog obrazovnog sustava. Stoga postoji potreba da se utvrde osnovne kompetencije koje su potrebne društvu i pojedincu, a kojima bi se odgovorilo na potrebe i zahtjeve suvremenih globalizacijskih promjena. Obrazovanje za određene modele kompetencija, postaje glavni zadatak kurikulumske politike na svim razinama obrazovanja. Cilj ovoga rada je utvrditi koji bi osnovni modeli kompetencija na razini visokoga obrazovanja bili u skladu s europskim razvojnim potrebama na putu prema društvu znanja, s obzirom da u Hrvatskoj još uvijek ne postoji nacionalni kompetencijski standard. Polazište su bile genericke kompetencije koje podrazumijevaju sposobnost organiziranja, planiranja, vođenja i upravljanja složenim projektima, timski rad i informaticke vještine. Postavljeni modeli kompetencija nužno sadrže navedene vještine uz dodatno: cjeloživotno ucenje, sposobnost umrežavanja, višejezicnost i interkulturalnost te djelovanje prema osnovnim društvenim vrijednostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PAIS International
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- CEEOL
- DOAJ
- EBSCOhost
- Open Archives
- OAIster
- Scientific Commons