Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 806209

Modeli kompetencija za društvo znanja


Račić, Marta
Modeli kompetencija za društvo znanja // Suvremene teme / Contemporary Issues, 6 (2013), 1; 86-100 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 806209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli kompetencija za društvo znanja
(Competency Models for a Knowledge-Based Society)

Autori
Račić, Marta

Izvornik
Suvremene teme / Contemporary Issues (1849-2428) 6 (2013), 1; 86-100

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
kompetencije ; ishodi učenja ; kurikulum ; kurikulumski pristup ; društvo znanja
(competencies ; learning outcomes ; curriculum ; curriculum approach ; knowledge-based society)

Sažetak
Kompetencije, ishodi ucenja kao i kurikulumski pristup, kljucne su teme i pitanja na podrucju nacionalnog obrazovanja koje dominiraju pedagoškom teorijom i stvarnošcu od pocetka procesa pristupanja Europskoj uniji. Kako politickom uvjetovanošcu, tako i nužnim društvenim procesom europeizacije, obrazovne politike djeluju i mijenjaju okvire nacionalnog obrazovnog sustava. Stoga postoji potreba da se utvrde osnovne kompetencije koje su potrebne društvu i pojedincu, a kojima bi se odgovorilo na potrebe i zahtjeve suvremenih globalizacijskih promjena. Obrazovanje za određene modele kompetencija, postaje glavni zadatak kurikulumske politike na svim razinama obrazovanja. Cilj ovoga rada je utvrditi koji bi osnovni modeli kompetencija na razini visokoga obrazovanja bili u skladu s europskim razvojnim potrebama na putu prema društvu znanja, s obzirom da u Hrvatskoj još uvijek ne postoji nacionalni kompetencijski standard. Polazište su bile genericke kompetencije koje podrazumijevaju sposobnost organiziranja, planiranja, vođenja i upravljanja složenim projektima, timski rad i informaticke vještine. Postavljeni modeli kompetencija nužno sadrže navedene vještine uz dodatno: cjeloživotno ucenje, sposobnost umrežavanja, višejezicnost i interkulturalnost te djelovanje prema osnovnim društvenim vrijednostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište VERN, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marta Račić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Račić, Marta
Modeli kompetencija za društvo znanja // Suvremene teme / Contemporary Issues, 6 (2013), 1; 86-100 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Račić, M. (2013) Modeli kompetencija za društvo znanja. Suvremene teme / Contemporary Issues, 6 (1), 86-100.
@article{article, author = {Ra\v{c}i\'{c}, Marta}, year = {2013}, pages = {86-100}, keywords = {kompetencije, ishodi u\v{c}enja, kurikulum, kurikulumski pristup, dru\v{s}tvo znanja}, journal = {Suvremene teme / Contemporary Issues}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1849-2428}, title = {Modeli kompetencija za dru\v{s}tvo znanja}, keyword = {kompetencije, ishodi u\v{c}enja, kurikulum, kurikulumski pristup, dru\v{s}tvo znanja} }
@article{article, author = {Ra\v{c}i\'{c}, Marta}, year = {2013}, pages = {86-100}, keywords = {competencies, learning outcomes, curriculum, curriculum approach, knowledge-based society}, journal = {Suvremene teme / Contemporary Issues}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1849-2428}, title = {Competency Models for a Knowledge-Based Society}, keyword = {competencies, learning outcomes, curriculum, curriculum approach, knowledge-based society} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PAIS International
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • CEEOL
  • DOAJ
  • EBSCOhost
  • Open Archives
  • OAIster
  • Scientific Commons





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font