Pregled bibliografske jedinice broj: 806037
Problematika uravnotežavanja rotora u aktivnim magnetskim ležajevima
Problematika uravnotežavanja rotora u aktivnim magnetskim ležajevima, 2011., diplomski rad, diplomski, Tehnički fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 806037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problematika uravnotežavanja rotora u aktivnim magnetskim ležajevima
(Specifics of rotor balancing in active magnetic bearings)
Autori
Grubišić, Ernad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tehnički fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
08.12
Godina
2011
Stranica
66
Mentor
Žigulić, Roberto
Neposredni voditelj
Braut, Sanjin
Ključne riječi
uravnotežavanje elastičnih rotora; aktivni magnetski ležajevi
(flexible rotor balancing; active magnetic bearings)
Sažetak
U ovom radu detaljno je analizirana problematika uravnoteživanja rotora u aktivnim magnetskim ležajevima. U uvodnim poglavljima prikazana su teoretska razmatranja o uzrocima i tipovima neuravnoteženja, kao i metode uravnoteživanja, te pregled uravnoteženja krutih i elastičnih rotora s opširnijom analizom Jeffcottovog rotora. Isto tako, opisani su i aktivni i poluaktivni ležajevi, dok je u zasebnom poglavlju veća pažnja posvećena aktivnim magnetskim ležajevima koji su, uostalom, i predmet ovog diplomskog rada. U radu su prikazani rezultati analize vlastitih frekvencija rotora metodom konačnih elemenata u cilju utvrđivanja pogodnog frekvencijskog pojasa za izvođenje postupka uravnoteživanja. Da bi se uspješno primjenio postupak uravnoteživanja elastičnog rotora u jednoj ili dvije ravnine primjenom metode utjecajnih koeficijenata, koja se redovito koristi kod klasičnih ležajeva (kotrljajućih i kliznih), u slučaju AML potrebno je prije svega ostvariti stabilnu levitaciju rotora izborom odgovarajućih PID parametara regulatora kao i “notch” filtera. Nadalje je potrebno dodatno eksperimentalno potvrditi rezultate proračuna vlastitih frekvencija i pripadnih formi vibriranja elastičnog rotora primjenom MKE. Kako je izgledno da se u planiranom području brzine vrtnje (0-100 Hz) nalazi samo prva elastična forma vibriranja rotora (negdje između 65-75 Hz) dovoljno je bilo prije samog balansiranja eksperimentalno potvrditi točan položaj iste. To je napravljeno mjerenjem amplitude na oba ležaja u ovisnosti o brzini vrtnje. Nakon svega navedenog uspješno je proveden postupak uravnoteživanja čime su dobivene vrijednosti vibracijskih pomaka višestruko manje od situacije prije uravnoteživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo, Temeljne medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka