Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 805821

Staroatenski pristup odgoju


Pranjić, Marko
Staroatenski pristup odgoju // Magistra Iadertina, 10 (2016), 37-48 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)


CROSBI ID: 805821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Staroatenski pristup odgoju
(Aprouch to Education in Ancient Athens)

Autori
Pranjić, Marko

Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 10 (2016); 37-48

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo

Ključne riječi
individualnost; odgojno-obrazovni koncept; pjesnik; polis; škola
(individuality; educational concepts; poet;; polis; school.)

Sažetak
Starogrčko osnovno školovanje imalo je eminentno odgojni karakter od trenutka kad je zbog neadekvatnosti roditeljskog doma za njega morala brinuti posebna institucija koja je za to posjedovala viši stupanj kvalificiranosti, naime, onda kada se počinje pojavljivati škola kao odgojno-obrazovna ustanova, štoviše, kada sam polis (grad-država) postaje svojevrsnim učiteljem i odgajateljem. Za razliku od spartanskog odgoja, recentniji atenski odgoj u prvi plan stavlja odgajanikovu individualnost što po sebi profilira i novo viđenje čovjeka te njegova odgoja, odmičući se polagano od pretežno militarističkog gledanja na ljudsko biće i slijepe pokornosti bilo kojem i bilo kakvom autoritetu. Popuštaju spone središnjeg utjecaja polisa, a sve više jača demokracija, mitsko se zatomljuje, a spekulativno osnažuje. Homerovi ideali poprimaju prosvjetiteljsku svijest i sve više jača vječitost ideje naspram promjenljivog ljudskog mišljenja. Umjesto primata sile i moći, Atena je dala primat pravu, a samim tim i pojedincu, individui, iz čega je nikla jedinstvena kultura duhovnog života koju je u začetcima osmislio atenski zakonodavac Solon.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija, Povijest



POVEZANOST RADA


Projekti:
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Pranjić, Marko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Pranjić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pranjić, Marko
Staroatenski pristup odgoju // Magistra Iadertina, 10 (2016), 37-48 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
Pranjić, M. (2016) Staroatenski pristup odgoju. Magistra Iadertina, 10, 37-48.
@article{article, author = {Pranji\'{c}, Marko}, year = {2016}, pages = {37-48}, keywords = {individualnost, odgojno-obrazovni koncept, pjesnik, polis, \v{s}kola}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {10}, issn = {1846-3606}, title = {Staroatenski pristup odgoju}, keyword = {individualnost, odgojno-obrazovni koncept, pjesnik, polis, \v{s}kola} }
@article{article, author = {Pranji\'{c}, Marko}, year = {2016}, pages = {37-48}, keywords = {individuality, educational concepts, poet, , polis, school.}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {10}, issn = {1846-3606}, title = {Aprouch to Education in Ancient Athens}, keyword = {individuality, educational concepts, poet, , polis, school.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font