Pregled bibliografske jedinice broj: 805713
Procjena samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja
Procjena samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 4; 621-640 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 805713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena samoefikasnosti poučavanja Prirode i
društva studenata budućih učitelja primarnoga
obrazovanja
(Primary education students assessment of self-
efficacy in teaching Science and Society)
Autori
Škugor, Alma
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 64
(2015), 4;
621-640
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
metodika prirode i društva ; očekivani ishod poučavanja ; samoefikasnost poučavanja ; studenti učiteljskih studija
(didactics of science and society ; primary education students ; expected outcome of teaching ; teaching self-efficacy)
Sažetak
Procjena samoefikasnosti poučavanja važan je preduvjet pripreme studenata budućih učitelja za rad zbog povezanosti s očekivanim ishodom poučavanja. Stoga je cilj provedenoga istraživanja bio utvrditi procjenu samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva kod studenata 2. i 5. godine učiteljskih studija (N=535) iz četiriju regionalnih centara Republike Hrvatske. Rezultati upućuju na zaključak da se studenti procjenjuju kao vrlo samoefikasni u poučavanju Prirode i društva te da imaju visoka očekivanja ishoda poučavanja Prirode i društva. Studenti vjeruju kako samoefikasniji učitelji, te učitelji s višim očekivanim ishodima poučavanja utječu na rezultate učenika. Ako je učitelj efikasan u poučavanju Prirode i društva, i očekivani ishod poučavanja bit će bolji i obrnuto. Ako se analizira procjena samoefikasnosti studenata s obzirom na godinu studija, tada se može zaključiti da se studenti 5. godine procjenjuju samoefikasniji, što se i očekivalo, ali da se studenti ne razlikuju u procjeni očekivanih ishoda poučavanja Prirode i društva, nego obje skupine studenata imaju visoka očekivanja ishoda poučavanja. Studentima je potrebno osigurati zadržavanje razvijene samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva te njezin prijenos u buduću učiteljsku praksu, a pripravnicima i učiteljima omogućiti organizirani sustav potpore različitim oblicima cjeloživotnoga učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Alma Škugor
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- Proquest, Preiodical Acquisitions