Pregled bibliografske jedinice broj: 805560
Odnos slike i teksta u reklamama u hrvatskim i njemačkim časopisima
Odnos slike i teksta u reklamama u hrvatskim i njemačkim časopisima, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 805560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos slike i teksta u reklamama u hrvatskim i njemačkim časopisima
(The relation of image and text in advertisements in Croatian and German magazines)
Autori
Čuljak, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
68
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Miškulin Saletović, Lucia
Ključne riječi
reklame u tisku; odnosi slike i teksta; funkcionalna klasifikacija slika; kontrastivna analiza; hrvatski; njemački
(print advertisement; text-image relationship; functional classification of images; contrastive analysis; Croatian; German)
Sažetak
Primarni je cilj reklama pobuditi želju primatelja i potaknuti ga na kupnju reklamiranog proizvoda. U tome značajnu ulogu igra suodnos slike i teksta. U središtu zanimanja ovoga rada odnos je slike i teksta u reklamama za različite vrste proizvoda u tisku, odnosno u hrvatskim i njemačkim časopisima. Na korpusu od pedeset reklama za četiri vrste proizvoda (prehrambeni proizvodi, lijekovi bez recepta, parfemi i satovi) provedena je analiza suodnosa slike i teksta. Ciljevi su istraživanja bili utvrditi odnos slike i teksta u reklamama za različite vrste proizvoda, utvrditi povezanost funkcije slike i odnosa slike i teksta te utvrditi postoje li razlike u odnosu slike i teksta u hrvatskom i njemačkom korpusu. Rezultati provedene analize pokazali su da je odnos slike i teksta u velikoj mjeri uvjetovan vrstom proizvoda te da postoji povezanost između funkcije slike te odnosa slike i teksta. Nadalje, kontrativna je analiza pokazala i postojanje određenih razlika u odnosu slike i teksta u hrvatskim i njemačkim reklamama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb