Pregled bibliografske jedinice broj: 805394
Medijska kultura u hrvatskim srednjim školama - analiza čitanki iz hrvatskoga jezika
Medijska kultura u hrvatskim srednjim školama - analiza čitanki iz hrvatskoga jezika, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 805394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska kultura u hrvatskim srednjim školama - analiza čitanki iz hrvatskoga jezika
(Media culture in Croatian high schools - analysis of textbooks in the Croatian language)
Autori
Čirjak, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
66
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Ciboci, Lana
Ključne riječi
medijska pismenost; medijski odgoj; djeca; srednja škola; čitanke hrvatskog jezika
(media literacy; media education; children; high school; books; Croatian language)
Sažetak
Živimo u medijskom svijetu u kojem su mediji naizostavan dio naših života. Oni nas informiraju, zabavljaju, oblikuju ljestvicu vrednota, utječu na naše raspoloženje, mišljenje i stavove. Upravo je zato važno naučiti kako se odnositi prema medijima i kako ih korisiti. Korisnicima je potrebna pomoć u savladavanju određenih znanja, vještina i kompetencija koje će im omogućiti da se odupru negativnim medijskim učincima. Zato je nužna medijska pismenost. Uzme li se u obzir sve veći broj literature, skupova i radionica posvećenih toj temi, možemo reći da je Hrvatska prepoznala važnost medijske pismenosti, a sve se više govori i o potrebi implementacije i uvođenja medijskog odgoja u obrazovni sustav. Zasad su mediji u Hrvatskoj u obrazovni sustav integrirani kroz medijsku kulturu koja je jedna od predmetnih sastavnica hrvatskog jezika. No, samim nastavnicima nedostaje adekvatnih znanja o medijima kao i literature. Poduka o medijima uglavnom se svodi na čitanke iz hrvatskog jezika. Koliko je prostora posvećeno sadržajima o medijima, kojim je medijima posvećeno najviše prostora, potiču li nastavne jedinice o medijima učenike na kritičko razmišljanje i stvaranje medijskih sadržaja te govori li se u čitankama o medijskom nasilju i štetnim medijskim utjecajima samo su neka od pitanja koja su analizirana u ovome radu. Metodom analize sadržaja u radu su analizirane nastavne jedinice o medijskoj kulturi u čitankama hrvatskog jezika od prvog do četvrtog razreda gimnazije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Pedagogija