Pregled bibliografske jedinice broj: 805354
Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa
Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa, 2014., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 805354 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa
(Gender issues in the media: the representation of sex in commercials of Croatian editions of foreign male and female magazines)
Autori
Peroković, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2014
Stranica
69
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Ciboci, Lana
Ključne riječi
spol i rod; feminizam; rodna nejednakost; mediji; reklame; časopisi
(sex and gender; feminism; gender inequality; media; advertising; magazines)
Sažetak
U radu je proučavana rodna problematika u medijima. Istraživan je prikaz spolova u medijima, s posebnim naglaskom na to jesu li muškarci i žene stereotipno prikazani u sadržajima koji su njima posredovani. S obzirom na to da se radi o kompleksnoj temi u kojoj je jednim istraživanjem nemoguće obuhvatiti rodnu problematiku u svim medijima, odabran je samo jedan određeni aspekt. Predmet istraživanja bile su reklame hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa. U istraživanju je proučavana razlika kako u prikazu spolova, tako i u sadržajima koji su namijenjeni muškarcima i ženama, u reklamama mjesečnika Playboy, Men's Health, Cosmopolitan i Grazia. Istraživan je i slikovni i tekstualni dio reklama, a kao teorijske postavke uzete su tvrdnje o spolu, rodu i medijskom utjecaju na navedene kategorije iz komunikologije, sociologije i etike. Istraživanje je pokazalo kako su muškarci i žene većinom stereotipno prikazani. Muškarci su u reklamama dominantniji, usmjereniji sportu, aktivniji te češće prikazani kao zaposleni. Pritom nisu agresivniji od žena. Žene su pasivne i u zabrinjavajućem su postotku prikazane kao seksualni objekti. Ipak, nisu prikazane kao supruge, majke i kućanice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija