Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 805354

Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa


Peroković, Katarina
Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa, 2014., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 805354 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa
(Gender issues in the media: the representation of sex in commercials of Croatian editions of foreign male and female magazines)

Autori
Peroković, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
29.09

Godina
2014

Stranica
69

Mentor
Labaš, Danijel

Neposredni voditelj
Ciboci, Lana

Ključne riječi
spol i rod; feminizam; rodna nejednakost; mediji; reklame; časopisi
(sex and gender; feminism; gender inequality; media; advertising; magazines)

Sažetak
U radu je proučavana rodna problematika u medijima. Istraživan je prikaz spolova u medijima, s posebnim naglaskom na to jesu li muškarci i žene stereotipno prikazani u sadržajima koji su njima posredovani. S obzirom na to da se radi o kompleksnoj temi u kojoj je jednim istraživanjem nemoguće obuhvatiti rodnu problematiku u svim medijima, odabran je samo jedan određeni aspekt. Predmet istraživanja bile su reklame hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa. U istraživanju je proučavana razlika kako u prikazu spolova, tako i u sadržajima koji su namijenjeni muškarcima i ženama, u reklamama mjesečnika Playboy, Men's Health, Cosmopolitan i Grazia. Istraživan je i slikovni i tekstualni dio reklama, a kao teorijske postavke uzete su tvrdnje o spolu, rodu i medijskom utjecaju na navedene kategorije iz komunikologije, sociologije i etike. Istraživanje je pokazalo kako su muškarci i žene većinom stereotipno prikazani. Muškarci su u reklamama dominantniji, usmjereniji sportu, aktivniji te češće prikazani kao zaposleni. Pritom nisu agresivniji od žena. Žene su pasivne i u zabrinjavajućem su postotku prikazane kao seksualni objekti. Ipak, nisu prikazane kao supruge, majke i kućanice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Danijel Labaš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Peroković, Katarina
Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa, 2014., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Peroković, K. (2014) 'Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Perokovi\'{c}, Katarina}, year = {2014}, pages = {69}, keywords = {spol i rod, feminizam, rodna nejednakost, mediji, reklame, \v{c}asopisi}, title = {Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih mu\v{s}kih i \v{z}enskih \v{c}asopisa}, keyword = {spol i rod, feminizam, rodna nejednakost, mediji, reklame, \v{c}asopisi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Perokovi\'{c}, Katarina}, year = {2014}, pages = {69}, keywords = {sex and gender, feminism, gender inequality, media, advertising, magazines}, title = {Gender issues in the media: the representation of sex in commercials of Croatian editions of foreign male and female magazines}, keyword = {sex and gender, feminism, gender inequality, media, advertising, magazines}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font