Pregled bibliografske jedinice broj: 805285
STANJE, PROBLEMI I POTREBE RADA S DAROVITIM UČENICIMA U OSNOVNIM ŠKOLAMA U REPUBLICI HRVATSKOJ
STANJE, PROBLEMI I POTREBE RADA S DAROVITIM UČENICIMA U OSNOVNIM ŠKOLAMA U REPUBLICI HRVATSKOJ // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Zadar, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 805285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STANJE, PROBLEMI I POTREBE RADA S DAROVITIM UČENICIMA U OSNOVNIM ŠKOLAMA U REPUBLICI HRVATSKOJ
(STATUS, PROBLEMS AND NEEDS WORKING WITH TALENTED PUPILS IN PRIMARY SCHOOLS IN CROATIA)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Rukavina, Maja ; Jerković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 26.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
daroviti i talentirani učenici; stanje; problemi i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama; Upitnik o stanju i potrebama rada s darovitim učenicima
(gifted and talented students; the state; problems and needs of gifted pupils in primary schools; questionnaire on the status and needs of gifted students)
Sažetak
U radu je konstruiran Upitnik za ispitivanje stanja i potreba rada s darovitim i talentiranim učenicima. Upitnikom je ispitano stanje i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama Republike Hrvatske među 378 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave svih profila. Faktorskom analizom upitnika dobivena su tri faktora: 1) Posebni programi, oblici i metode rada s darovitim učenicima, 2) Neposredni rad i poticanje darovitih učenika od strane učitelja/nastavnika, stručno usavršavanje i društvena briga o darovitima, 3) Identifikacija i usmjeravanje darovitih učenika. Zatim su ispitani rezultati na navedena tri faktora s obzirom na različite kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na: a) tri različite regije Republike Hrvatske, b) različitog profila, c) različitih godina staža i d) različitog obrazovanja o darovitima. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji/nastavnici u osnovnim školama s obzirom na regiju Hrvatske statistički značajno više koriste posebne programe, oblike i metode rada u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. U srednjoj i sjevernoj regiji Hrvatske u odnosu na južnu učitelji/nastavnici statistički značajno više neposredno rade i potiču darovite učenike, žele se stručno usavršavati u radu s njima te prepoznaju potrebu sustavne brige o darovitima na različitim društvenim razinama. Rezultati na faktoru identifikacije darovitih učenika najniži su među učiteljima/nastavnicima, što ne čudi jer je to prije svega posao stručnih suradnika, oni su statistički značajno veći u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. Svi profili nastavnika s darovitim učenicima statistički značajno najviše rade posebne programe, oblike i metode rada, zatim neposredno rade i potiču darovite, žele stručno usavršavanje i smatraju da je briga o darovitima potrebna na svim društvenim razinama. Najmanje sudjeluju u identifikaciji darovitih učenika. Sve kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na godine staža, kao i s obzirom na obrazovanje o darovitima statistički značajno najviše provode posebne programe, oblike i metode rada s darovitima, zatim neposredno rade s njima i potiču ih, žele stručno usavršavanje u radu s njima te smatraju da je briga o darovitima potrebna na svim društvenim razinama, a najmanje sudjeluju u njihovoj identifikaciji. Skrb o darovitim učenicima u Republici Hrvatskoj još uvijek nije na zadovoljavajućoj razini, a u radu se daju neke smjernice za unapređenje sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru